پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گردان مختار

حوزه/ رهبران گروه مختار ناشناس هستند و دبیر کل آن ناشناس است و اعضای گردان های مختار نام هیچ یک از رهبران خود را فاش نمی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نیروهای مقاومت "مختار" بحرین گروهی با شیوه مقاومت است که در سال 2012 تاسیس شد و اولین عملیات علنی خود را در 23 فوریه 2013 انجام داد که در این عملیات یکی از مزدوران آل خلیفه از ناحیه چشم مورد اصابت تیر واقع شد.

در 14 فوریه 2011 ملت بحرین انقلاب مسالمت آمیز خود را با در دست داشتن شاخه های گل و با سینه های برهنه آغاز کردند؛ انقلابی که با گلوله های آل خلیفه و جنایت های دستگاه نظامی مواجه شد و نیروهای آل خلیفه برای سرکوب مردم از اشغالگران عربستانی و اماراتی نیز استفاده کردند. نیروهایی که نام خود را "درع الجزیره" گذاشتند و پس از اینکه تمام این اشغالگران در خاموش کردن انقلاب با شکست روبرو شدند و آتش انقلاب شعله ور تر از پیش شد، آل خلیفه با بستن قراردادهایی با مبالغ صدها میلیون دلار مزدوران اردنی آموزش دیده را برای سرکوب مردم استخدام کردند.

مردم بحرین از زمان ورود این نیروهای اشغالگر به بحرین در 13 مارس 2011 شاهد موارد نقض حقوق خود و ستم هایی بوده اند که به شمار نمی آید، بارزترین این جنایت ها به آتش کشیدن سازماندهی شده قرآن کریم، تخریب مساجد و تعرض به نوامیس و خونریزی بود که با وجود تمام این جنایت ها باز هم مردم بحرین به اعتراض مسالمت خود که طبق دستور علما و رهبران سیاسی آنها بود، ادامه دادند؛ این در حالی بود که جریان های انقلابی بحرین با نام نیروهای جنبش انقلابی روش دیگری را پیشه کردند که شامل مقاومت مشروع و مسالمت قرآنی می شود.

با اقدام نظام آل خلیفه به کشتار مردم بی دفاع، این گروه در روزهای اخیر عنوان جدیدی برای خود برگزیده که بحث های زیادی به همراه داشته. عنوان «مقاومت اسلامی بحرین» عنوانی است که پرسش های متعددی را به همراه دارد. آیا قرار است مبارزه مسلحانه در بحرین به راه بیفتد؟ در حالی که برخی جهات سیاسی و علما این روش را به شدت محکوم می کنند و از سوی دیگر برخی علما و شخصیت های سیاسی تاثیرگذار نیز با روش مقاومت اسلامی موافق هستند.

گردان های المختار چه نیروهایی هستند؟

گروهی بحرینی با شیوه مقاومت اسلامی هستند که در سال 2012 میلادی تاسیس شد و اولین عملیات خود را در 23 فوریه 2013 انجام داد، در آن عملیات یکی از مزدوران آل خلیفه به وسیله ابزاری که توسط خود مختاری‌ها ساخته شده بود، مورد اصابت تیر قرار گرفت.

پس از آن، عملیات این گروه گسترده تر شد و در نیمه های 2013 میلادی اقدام هایی در خصوص بمب گذاری نیز صورت گرفت و عملیات ها ادامه داشت تا اینکه در اوائل سال 2014 میلادی این گروه توانست سلاحی به نام مختار 1 بسازد که، سلاح مذکور از ابزارهای نمادین دفاع مقدس گروه به شمار می رود.

لازم به ذکر است رهبران گروه مختار ناشناس بودهو دبیر کل آن هم ناشناس است و اعضای گردان های مختار نام هیچ یک از رهبران خود را فاش نمی کنند و البته این رهبران از شخصیت های تاثیرگذار در بحرین هستند.

نماینده خبرگزاری خبرپرس پس از تلاش زیاد توانسته مصاحبه ای را با یکی از اعضای گردان های المختار بحرین انجام دهد که ترجمه این مصاحبه تقدیم خوانندگان می شود:

 

* همه می دانند که ملت بحرین یکی از با فرهنگ ترین ملت های خلیج فارس هست و تمدنی کهن داشته و اهل همزیستی مسالمت آمیز هستند. بنا بر این علت تشکیل گردان های المختار توسط شما چیست؟

آنچه که شما گفتید درست است. ما از قدیم اهل بندر بوده ایم و امت ها و مردم مناطق مختلف جهان از مشرق و مغرب نزد ما رفت و آمد داشته اند و کشور ما کشور علما بوده، به گونه ای که برخی به خاطر فراوانی علما و مجتهدان در بحرین، این کشور را "نجف کوچک" لقب داده اند. همچنین ما به کشورهای دیگر خلیج فارس نیز در زمینه های مختلاف کمک می کردیم تا اینکه آنها این همه خوبی ما را با فرستادن نیروهای "درع الجزیره" و کشتار مردم و همچنین اشغال سرزمین ما جبران کردند!؛ لذا طبیعی است که در چنین شرایطی، گردان های مختار را تاسیس کنیم.

 

* آیا تشکیل این گردان ها مخالف نظر علمایی نیست که معتقد به لزوم رعایت مسالمت هستند؟

ماموریت ما در گردان های مقاومت مختار، دفاع و جهاد دفاعی است. خداوند متعال می فرماید: « وَإِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ». خداوند متعال در این آیه کریمه به ما می فرماید فقط در شرایطی می توان در برابر دشمن مسالت آمیز رفتار کرد که آنها نیز اهل مسالمت باشند، اما ما شاهد این هستیم که در بحرین فقط مردم ما مسالمت بی نظیری دارند، در حالی که پیکر شهید احمد فرحان به بیمارستان منتقل می شد، مردم ما شاخه های گل در دشت داشتند، اما در مقابل تا یک سال شاهد کشتار مردم و ریختن خون آنها توسط آل خلیفه بودیم به گونه ای که ما با پای خود به قربانگاه آل خلیفه می رفتیم و بر ما واجب بود که به تکلیف شرعی و قرآنی عمل کرده و مقاومت اسلامی و عمل به دستور قرآن را برتر از تمام اجتهادات سیاسی بدانیم و فقط به سلمیت و مسالمت مورد نظر قرآن عمل کنیم نه مسالمتی که فقط یک باور شخصی اشتباه است.

 

* آیا این کار شما توانسته جان مردم بحرین را حفظ کند؟ با توجه به اینکه اوضاع در حال بدتر شدن است؟

باید توجه داشت که امروز دشمن آل خلیفه در مورد کشتار مستقیم و علنی مردم بسیار محتاط شده و یا آنها را به وسیله گاز سمی می‌کشد، یا آنها را به صورت مخفیانه و با نیرنگ به قتل می رساند، مانند شهید یوسف الموالی که او را غرق کردند و شهیدان العرادی و البصری که به واسطه برخورد بمب گاز سمی به خودروی آنها از سوی خودروی ماموران آل خلیفه به شهادت رسیدند و مانند شهید حسین شرف که زنده زنده سوزانده شد و شهیدان احمد و علی که به وسیله بمب آتش زا در خودروی آنها به شهادت رسیدند و پناه بردن دشمن به این شیوه ها به این خاطر است که می داند مقاومت در برابر جنایت های آنها ساکت نمی نشیند و پاسخ آنها را با قاطعیت خواهد داد و طبیعی است که این دشمن بزدل و نیرنگ باز بخواهد از راه های گوناگون از این مردم انتقام گیرد و تا زمانی که دشمن وجود داشته باشد، دشمنی او و مقاومت ما متوقف نخواهد شد.

 

* آغاز فعالیت شما چگونه بود؟

این سؤال مهمی است و زمان پاسخ دادن به آن فرا رسیده تا همه مردم بدانند که ما چه کسانی هستیم و چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرده ایم . ما مقاومت اسلامی خود را با اسامی مختلف و حتی بدون نام، در برخی مراحل آغاز کردیم و عملیات ما در اواخر سال 2011 میلادی آغاز شد که اکثر اقدامات و عملیات های ما بسیار پیچیده و مخفیانه بود و شامل رصد و تعقیب افسران بزرگ امنیتی و تروریست دشمن می شد و باید گفت که حتی آپارتمان های عیش و نوش و فاحشه خانه های آنها از تیررس ما دور نبود و به همین سبب است که به تازگی از این اماکن فاصله می گیرند چون در آن زمان سیلی سختی از ما خوردند.

 

* در مورد این عملیات که گفتید نظام درباره آن چیزی نگفت و واکنشی هم به آن نشان نداده است؟!

به عکس، پس از این عملیات بود که کمربندهای امنیتی ایجاد شد و برای اولین بار خودروهای نیروهای ویژه وابسته به دشمنان مزدور به خیابان ها آمد و به یقین می توان گفت که دشمن از اجرای این عملیات در اماکن حفاظت شده شگفت زده شده بود و این اولین ظهور حقیقی مقاومت در میدان بود.

 

* چرا این عملیات ها متوقف شده و شاهد این هستیم که گردان های مختار در حال گسترش دایره اهداف خود هستند و رویکرد آنها با اواخر 2011 کاملا تغییر کرده است؟

عملیات های ما متوقف نشده، اما استراتژی ما گاهی تغییر می کند و همانند اطلاعاتی که شما در مورد فعالیت ما در سه سال گذشته دارید، در آینده نزدیک نیز شما و ملت بحرین شاهد عملیات های سخت‌تر مقاومت خواهید بود. اما برنامه کنونی ما بسیج مقاومت بوده و اکثر عملیات‌ها علیه افراد دستگاه اطلاعات و ترور است.

 

* ما شاهد توازن و تعادل زیادی در گردان های مختار هستیم، آیا این می تواند به این معنا باشد که شما به یک قدرت متکی هستید و ملت بحرین تصمیم گرفته به جای مسالمت به مقاومت روی بیاورد؟

توفیق و امداد الهی در این راه یار و یاور ما بوده و تمام تامین مالی از سوی عناصر و اعضای مقاومت صورت می گیرد؛ با وجود این که خواستار حمایت از مقاومت شده ایم، اما تا کنون به خاطر اوضاع امنیتی و تسلط دستگاه امنیتی بر کشور کمک زیادی به ما نشده با این حال مردمی که در این راه شهید داده اند، آماده هستند به خاطر اینکه خون های پاک شهدا به هدر نرود، از مقاومت حمایت کنند.

 

* شما گفتید که ملت بحرین راه مقاومت را برگزیده اما تفسیر شما از تبلیغات منفی علیه شما و متهم ساختن شما به خیانت چیست؟

درختی که ثمر دهد در معرض پرتاب سنگ است و این حمله‌ها در واقع رو به نابودی و مرگ است، چون ما به روش خود و مقاومت خود پافشاری داریم و مردم هم از حمایت ما دست بر نمی دارند و چنین تبلیغاتی در واقع از سوی مغزهای پوچ نیروهای امنیتی صورت می گیرد به امید اینکه بتوانند به موفقیت هایی برسند اما سرنوشت آنها شکست بود و با توده مردم اهل مقاومت روبرو شدند.

 

* در پایان سخنی برای گفتن دارید؟

سخنی برای ملت و سخنی هم برای دوستان ملت بحرین داریم سخن ما به ملت بحرین این است که گردان های مختار با حمایت شما قدرتمند و امید آنها پس از خدا و پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم السلام به شما، حمایت های شما و پیوستن شما به صفوف مقاومت هستیم و چشمان ما برای دفاع از شما بیدار است و مشت های ما برای گرفتن انتقام شما گره کرده، تا اینکه به یاری خدا سرزمین خود را آزاد کنیم.

اما سخن ما خطاب به دوستان ملت بحرین این است که ملت بزرگ بحرین در محاصره‌ای جهانی قرار دارد، محاصره دریایی و زمینی و هوایی توسط بیش از 8 ارتشی که از مسیر اصلی خود منحرف شده اند و ملت ما همچنان پابرجا و مقاوم ایستاده و در انتظار توجه و حمایت بیشتر شما از این انقلاب می باشد، تا زمانی که بتواند از لوث وجود اشغالگران آل خلیفه نجات یابد.

ترجمه: سیداحمد احمدزاده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha