شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ محمد المنسی

حوزه/ عضو شورای علمای بحرین از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که مسئله بحرین در نشست دوره ای ژنو مطرح شود؛ چرا که ظلم و ستم و نقض آزادی های دینی و برخوردهای طایفی در بحرین همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با برگزاری بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، شیخ محمد المنسی عضو شورای علمای بحرین از شورای حقوق بشر خواست از مقرّ سازمان آزادی های دینی بحرین وابسته به سازمان ملل بازدید کند و گزارشی ویژه در مورد وضعیت آزادی های بحرین به این شورا ارائه کند تا تدابیر لازم برای توقف موارد نقض آزادی های دینی اتخاذ شود و زمینه ورود گزاشکر سازمان بین المللی مبارزه با شکنجه به بحرین فراهم شود.

شیخ منسی موارد نقض حقوق بشر و جنایت های نظام آل خلیفه نسبت به زندانیان زندان مرکزی «جو» را محکوم کرد و گفت: این جنایت ها در راستای جنایت های برنامه ریزی شده نظام علیه معارضان است که حتی زندانیان هم از آن در امان نیستند و مورد شکنجه های سخت قرار می گیرند.

شیخ منسی در ادامه سخنان خود خواستار متوقف شدن شکنجه در زندان های بحرین و مجازات شکنجه گران شد و تاکید کرد که این کار باید توسط کمیته ای بی طرف و مستقل صورت بگیرد.

وی افزود: برخوردهای صورت گرفته با زندانیان زندان «جو» در راستای برخوردهای ظالمانه به شیعیان است و تفاوتی با احضار مستمر علما به دادگاه ها ندارد.

عضو شورای علمای بحرین از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که مسئله بحرین در نشست دوره ای ژنو مطرح شود؛ چرا که ظلم و ستم و نقض آزادی های دینی و برخوردهای طایفی در بحرین همچنان ادامه دارد و تخریب مساجد و توهین به مقدسات و شعائر دینی و منحل کردن بزرگ ترین هیئت دینی شیعه و بازداشت و زندانی کردن معارضان و لغو تابعیت آنها و تبعید اجباری شیخ حسین نجاتی نمونه هایی از این اقدامات می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha