پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام محمدتقی ربانی

حوزه/ رئیس انجمن مهدویت حوزه گفت: امام باقر (ع) با جایگاه امامتشان و با اتکا به علم الهیشان توانستند تمام مدعیان دروغین را ناکام بگذارند و مکتب اهل بیت(ع) را تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و عید اولیاء الله و بندگان پاک خدا گفت: همانطور که ما بهارهای مختلفی مانند بهار دانش و بهار طبیعت داریم، ما رجب نیز بهار اهل معرفت، عبادت و نیایش است که بندگان صالح خدا خود را برای ماه ضیافت آماده می‌کنند.

وی در ادامه ضمن تبریک ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) و با اشاره به عصری که امام باقر(ع) به امامت رسیدند بیان کرد: در آن زمان بسیاری از فرقه‌ها و مذاهب مختلفی خود را مطرح کردند و کسی که بتواند در میان این مدعیان و صاحبان اندیشه‌های مختلف حرف آخر را بزند و این سحرهای باطل را با عصای دانش خود باطل کند امام باقر (ع) بود.

رئیس انجمن مهدویت حوزه افزود: امام باقر (ع) همانطور که پیامبر(ص) می‌فرمایند شکافنده علوم هستند، واقعیت این ادیان ضاله را برملا و حقانیت دین اسلام را آشکار می‌کند.

وی تصریح کرد: همانطور که حضرت موسی(ع) در برابر سحره های آن دوران که به یاری فرعون آمدند ایستادگی کردند و آنها را شکست دادند در این زمان نیز امام باقر (ع) با جایگاه امامتشان و با اتکا به علم الهیشان توانستند تمام مدعیان دروغین را ناکام بگذارند و مکتب اهل بیت(ع) را تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: در زمان امام محمد باقر(ع) تقریباً تمام مذاهب اعتقادی و اندیشه‌های مختلف در اطراف مدینه و مکه بودند و با حضور امام باقر(ع) در مدینه، حضرت مرکزی را ایجاد می‌کند که حق طلبان را جمع و آموزش می‌دهد.

وی ابراز داشت: امام باقر(ع) مدرسه اهل بیت(ع) که توسط امام سجاد(ع) راه‌اندازی شده است را به بلوغ می‌رساند و راه یافتگان به آن مدرسه شیعه را در سرتاسر عالم منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha