شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام حجازی مدرسه امام باقر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع)قم با اشاره به اینکه امام باقر(ع) فرهنگ فقهی را بین مردم گسترش دادند گفت: امام (ع) با روش‌های غلط مبارزه کردند و با استنباط احکام دینی ضمن تخطئه روش‌های غلط شیوه‌های درست فهم و استنباط علمی را به مردم آموختند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق حجازی زاده در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام محمد باقر( ع)  اظهارداشت: امام باقر(ع) در سال 57 حدود 4 سال قبل از واقعه کربلا در مدینه به دنیا آمدند و اولین فرزند از خاندان علویان بودند که پدر و مادر ایشان هر دو علوی بودند.

وی با اشاره به سفارش پیامبر(ص) به جابر بن عبدالله انصاری بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) به جابر ابن عبدالله انصاری بشارت امام باقر(ع) را دادند و در روایتی داریم که فرمود که من بر مؤمنان اولی تر هستم به خودشان و بعد از من امیرالمؤمنین و بعد او فرزندش حسن و حسین و سپس علی بن حسین و بعد محمد بن علی (ع) که تو او را خواهی دید و همنام من است و شکافنده علوم است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) با اشاره به اینکه در زمان امام باقر(ع) بدعت‌های بسیاری وارد دین شده بود و مردم آموزه‌های پیامبر(ص) را فراموش کرده بودند، بیان کرد: زندگی امام باقر(ع) دستاوردهای بسیاری داشت و مبانی اعتقادی مردم را تحکیم بخشیدند.

وی ادامه داد: مردم آن دوران در اندیشه‌های خود باورهای نادرست را قبول کرده بودند و حضرت این عقاید را نقد و تخطئه کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده با اشاره به اینکه امام باقر(ع) فرهنگ فقهی را بین مردم گسترش دادند گفت: امام (ع) با روش‌های غلط مبارزه کردند و با استنباط احکام دینی ضمن تخطئه روش‌های غلط شیوه‌های درست فهم و استنباط علمی را به مردم آموختند.

وی تصریح کرد: امام باقر(ع) شاگردان بسیاری در علوم مختلف تربیت کرد که احادیث بسیاری را در سینه حفظ کرده بودند و آنها را به مناطق مختلف می‌فرستادند تا مردم را به طرف اسلام بکشانند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) با اشاره به اینکه امام باقر(ع) می‌فرمود که جامعه به یک رهبر و امام نیاز دارد وگرنه مردم گمراه می‌شوند گفت: یکی از کارهای امام باقر(ع) افزایش تشکیلات شیعه و کرسی‌های تدریس بود که مقدمه‌ای شد که امام صادق(ع) مذهب شیعه را گسترش دهند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha