شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام محمدتقی ربانی

حوزه/ رئیس انجمن مهدویت حوزه گفت: یکی از بهترین راه‌های دریافت محبت اهل‌بیت(ع) خدمت به مؤمنین و شیعیان است و بنا بر گفته بزرگان، شب‌های قدر یکی از بهترین زمان‌ها برای انجام این کار و دریافت محبت اهل‌بیت(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، با بیان اینکه ما وظیفه داریم که در تمام امور مردم را به علما ارجاع دهیم  اظهارداشت: ارجاعات ما باید به چیزی باشد که عالمان ما فهمیده‌اند بنابراین باید تلاش کرد تا مرجعیت دینی تقویت شوند.

وی با بیان اینکه در ایام قدر نیز باید مردم را برای انجام امور دینی به علما ارجاع دهیم افزود: یکی از مسائلی که بزرگان دینی ما بر آن تأکید کرده‌اند دعا برای امام زمان(عج) در شب‌های قدر است.

رئیس انجمن مهدویت حوزه بیان کرد: با توجه به اینکه در سوره قدر می‌فرماید"تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ"این تنزل بر امام زمان (عج) است که در این شب ملائکه و روح که جبرئیل ملک اعظم خداوند است بر امام زمان(عج) نازل می‌شوند و این سوره یکی از دلایل حقانیت شیعه و امام حاضر است.

وی با اشاره به اینکه فهم ما از درک شب قدر قاصر است تصریح کرد: از رفتار بزرگان دینی می‌توانیم به بزرگی این شب‌ها، پی ببریم مثلاً شهید ثانی برای نیل به شهادت همه شب‌های قدر را بیدار می‌ماند تا به این فیض برسد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اعمال این شب‌ها گفت: در این شب‌ها اعمال و دعاهایی وارد شده است و یکی از مهمترین کارها بیدار ماندن است و انسان حتماً باید در این شب لحظاتی را بین خود و خدای خود خلوت کرده و اعمال خود را غربالگری کند.

وی ابراز داشت: این شب‌ها بهترین زمانی است که انسان اعمال خود را محاسبه کرده و اگر خسران داشت استغفار کند و اگر توفیقاتی داشت شکر کند و از خداوند مسألت نماید که بر این توفیقات بیفزاید.

رئیس انجمن مهدویت حوزه عنوان کرد: در این شب‌ها انسان باید ارتباط خود را با ولی خدا محاسبه کند و توصیه شده است که در این شب‌ها یک بحث تفسیری در مورد قرآن داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اعمالی که بزرگان ما بر آنها تأکیدکرده‌اند، خدمت به پیروان دین و مؤمنین است گفت: یکی از بهترین راه‌های دریافت محبت اهل‌بیت(ع) خدمت به مؤمنین و شیعیان است و بنا بر گفته بزرگان ما شب‌های قدر یکی از بهترین زمان‌ها برای انجام این کار و دریافت محبت اهل‌بیت(ع) است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha