پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رضوی مهر

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به اینکه پیشرفت اسلام مدیون تدبیر همراه با بصیرت و مدیریت قوی امام علی(ع) است گفت: سکوت امیرالمؤمنین(ع) موجب شد تا دشمنان در مقابل او زانو بزنند.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه 13 رجب سالروز میلاد اولین وصی گرامی پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع) است گفت: وجود نازنین این امام بزرگوار از چند محور قابل بررسی، تحلیل، تحقیق و پژوهش است.

وی بیان کرد: امام علی(ع) دوشادوش پیامبر(ص) سالیان سال در جنگ با دشمنان اسلام تا مرز شهادت بارها مصدوم شد اما لحظه‌ای عشق به خدا و رسول خدا در او فروکش نکرد.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه امام علی(ع) برترین شخصیتی است که دختر پیامبر(ص) هم کف او و امام علی(ع) هم کف ایشان قرار گرفته‌اند گفت: از دستاوردهای مهم امام علی(ع) جمع آوری و حراست از قرآن است.

وی ادامه داد: در سیاست دوست و دشمن امام علی(ع) را یگانه سیاست مداری می‌دانند که هرگز لحظه‌ای در تدبیر مدیریت الهی او تردید و دوگانگی وجود نداشت.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: در نهج‌البلاغه که بخش کوچکی از گفتار عظیم و اندیشه وسیع و مقیاس فکری امام علی(ع) را به تصویر کشیده، می‌توان حضرت علی(ع) را حس کرد.

وی با بیان اینکه در حکومت داری، امام علی(ع) شخصیتی است که غنی و ضعیف، کوچک و بزرگ، مسلمان و غیر مسلمان به عدالت ایشان اقرار می‌کنند گفت: امیر المومنین(ع) کسی است که جان خود را فدای رسول الله(ص) می‌کند و بر این حقیقت "لیله المبیت" گواهی می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به اینکه امام علی(ع) دارای عبادتی است که ملک و ملکوت در عبادت او در تحیر فرو رفته، عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در سیاست، معلم سیاست، در تفسیر، معلم تفسیر، در اخلاق معلم اخلاق، در عدالت، روح عدالت و در عبادت نیز پیش گرفته و واصل الی الله هستند.

وی با بیان اینکه میلاد علی(ع) در کعبه بود که ولید الکعبه از القابی است که برای ایشان گفته شده، از افتخارات مسلمانان است بیان داشت: امام علی(ع) هم در مدینه، هم در مکه و هم در نجف آثار ماندگاری دارند که هرگز این یادگاران میراث معنوی فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به اینکه پیشرفت اسلام مدیون تدبیر همراه با بصیرت و مدیریت قوی امام علی(ع) است افزود: سکوت امیرالمؤمنین(ع) موجب شد تا دشمنان در مقابل او زانو بزنند.

وی مطرح کرد: دوران تلخ و ناگوار عزلت امام علی(ع) از دشوارترین دورانی است که امیرالمؤمنین(ع) را چون خورشیدی پشت ابر از دیدگان، نه از افکار، مخفی نمود.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: امیرامومنین(ع) عزیزترین یگانه فضل و امیر راستین پیامبر اکرم(ص) است و امت اسلام و همه مذاهب اسلامی به نیروی خارق‌العاده معنوی و فهم عمیق و زوایای مختلف ابعاد حضرت علی(ع) اقرار و افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه میلاد امام علی(ع) فرصتی است تا خطبه‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه را بازگو کنیم بیان کرد: علی را باید از مالک و عمار  سراغ بگیریم و از تفسیر آیه‌های قران در میان مفسران جستجو کنیم.

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: امروز در اقصی نقاط عالم مسلمانان و غیر مسلمانان به این ابرمرد تاریخ بشریت و به این نگین خلقت هستی که  درخشندگی او در طول درخشندگی پیامبر(ص) قرار گرفته است عشق می‌ورزند.

وی با بیان اینکه علی زیباترین اسمی است ک خداوند بر قلوب عالمین الهام نموده ابراز داشت: پیروان باید با حلم، صبر، علم، درایت و تقوی پیشگی مسیر علی(ع) را استمرار بخشند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: باید در رساله‌های علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از نهج‌البلاغه بهره‌گیری شود و با تشکیل کمیسیون‌های علمی در محور نهج‌البلاغه فرهنگ، اقتصاد، روش‌شناختی، مدیریت علمی و نظامی و تعلیم و تعلم و ... به مردم آموزش داده شود.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha