جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهرستانی

حوزه/ حضور مرجعیت در عراق و حمایت های ملت بزرگ ایران و امداد های الهی، اگرچه اوضاع را به نفع عراق پیش برده، اما اختلافاتی که در درون نیروی های عراقی وجود دارد کارها را سخت و دشوار کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، امروز در دیدار با جمعی از واعظین و خطبای جوان کشور با بیان این که در مرحله حساسی از تاریخ دنیا اسلام هستیم گفت: شواهدی که در جهان  امروز در حال اتفاق است نشان می دهد دشمن در حال طراحی فتنه های جدید است.

وی افزود: آنچه امروز اسلام  به آن نیاز دارد، اتحاد و همدلی است و باید از هر گونه اختلاف  و آشوب دوری کرد.   حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی ابراز داشت: امروز یکی از ابزارهای مهم تبلیغ، استفاده از رسانه است و ما متأسفانه نتوانستیم از این ابزار به درستی برای تبلیغ دین بهره ببریم، ولی دشمن به خوبی برای تبلیغ افکار و اندیشه باطل خود نهایت استفاده را برده است.

وی خاطر نشان ساخت: ما باید فرهنگ اسلام ناب را با اتحاد ترویج کنیم نه اینکه در صدد باشیم  فرهنگ را با عدم برنامه ریزی و سوء مدیریت از بین ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی اظهار داشت: عدم برنامه ریزی وسوء مدیریت نباید در موضوع تبلیغ تأثیرگذارباشد، امروز تبلیغ یک رسالتی بزرگ است که برعهده نهاد روحانیت گذاشته شده و نمی شود از این وظیفه سنگین شانه خالی کرد؛ چرا که در حقیقت این نهاد ادامه دهندۀ رسالت انبیاء است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: مبلغی موفق است  که در فعالیت های خود، خدای  را در نظر داشته باشد و تبلیغ او مشتمل براخلاص، نیت پاک وطهارت روح و جان باشد.

وی افزود: یکی از عناصر مهم در تبلیغ، دوری از هر گونه اختلاف ، تنش و سازماندهی مبلغین و همکاری نهادهای تبلیغی است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی به وضعیت عراق اشاره کرد وگفت: حضور مرجعیت در عراق و حمایت  های ملت بزرگ ایران و امداد های الهی، اگرچه اوضاع را به نفع عراق پیش برده، اما اختلافاتی که در درون نیروی های عراقی وجود دارد کار ها را سخت و دشوار کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha