جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
79

حوزه / نماینده طلاب شهرستان بیجار گفت: : 230 مسجد،175 هیئت مذهبی،14بقعه متبرکه در این شهرستان بدون روحانی است که با تاسیس حوزه سفیران هدایت بخشی از این خلا پر خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمود حاتمی نیا، امروز  در دیدار نمایندگان  طلاب و فضلای استان کردستان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  با  حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی به ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی  منطقه پرداخت.

وی گفت: تأسیس حوزه و مراکز فرهنگی مانند مساجد می تواند نقش زیادی در احیاء فرهنگ و ارزش های اسلام داشته باشد؛ بنابراین تأسیس حوزه و مراکز فرهنگی در مناطق مرزی یک ضرورت است.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان بیجار اظهار داشت: برای ترویج دین و مبانی اسلام نیازمندبه تأسیس حوزه برای جذب جوانان هستیم و این امر می طلبد تا همه مسؤلین در احیاء حوزه در کنار خیرین دیگر کمک کنند.

قاضی دیوان عالی کشور گفت: باید برای تبلیغ بهتر، مراکز فرهنگی مانند سازمان تبلیغات و سایر نهادی فرهنگی کشور به حمایت از مبلغین بپردازند؛  قطعا کوتاهی در این عرصه، موجب  مشکلاتی خواهدشد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام سید موسی محمودی نیز با گزارشی از وضعیت فرهنگی بیجار گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر  به یادماندنی و تاریخی خود به خطه کردستان تاکید کردند، مردم کردستان باید برای آبادانی منطقه خود بکوشند و به فکر مهاجرت نباشند؛ بنابراین مسئولان حوزه کردستان برای لبیک به فرمایشات رهبری  درصد تاسیس حوزه علمیه سفیران هدایت در شهرستان بیجار شدند.

نماینده طلاب شهرستان بیجار ادامه داد: 230 مسجد؛175 هیئت مذهبی،14بقعه متبرکه در این شهرستان بدون روحانی است که با تاسیس حوزه سفیران هدایت بخشی از این خلا پر خواهد شد.

 

 انتهای پیام:40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha