شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پورسیدآقایی

حوزه/ رئیس موسسه آینده روشن، دکترین مهدویت را نگاه کلان براساس اصول و مبانی که در جامعه اسلامی باید ریشه گذاری شود، دانسته و گفت: جامعه ای که از ولی فقیه تبعیت کند، در برابر سونامی های ویران کننده ایستادگی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی، صبح امروز در افتتاحیه همایش یازدهم دکترین مهدویت، در مرکز همایش‌های صدا و سیما، در تهران برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز ولادت املام عصر(عج)، گفت: براساس آموزه‌های دینی، بعد از توحید و نبوت، به گران سنگی امامت اشاره ویژه‌ای شده و دنیا ایران را زمینه ساز موعود و ظهور می‌داند.

رئیس پژوهشکده مهدویت تصریح کرد: جهان امروز به شدت نیازمند حضور موعود و خاتم الوصیاء(عج) است و آرزوی ایجاد عدل الهی و گسترده شدن بارقه‌های نور نبوی در تمام دنیا احساس می‌شود، لذا این راه باید از زمینه سازی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به موعود آغاز شود و این مهم جز با حمایت مظلومان جهان امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان این که براساس روایات، اعتقاد به منجی و امام عصر(عج)،  لازمه ایمان حقیقی و عدم اعتقاد به این مهم کفر، نفاق و گمراهی را به بار می آورد، افزود: براساس رویکردهای جدی که در طول یازده سال برگزاری همایش های مهدویت داشته ایم، هر سال یک رویکرد برای این همایش انتخاب شده و امسال نیز با موضوع «فرهنگ و تمدن زمینه ساز» برگزار می گردد که به معنی زمینه ساز بودن انتظار مهدی موعود است.

دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت ادامه داد: انتظار در فرهنگ مهدوی می تواند فرهنگ و تاریخ جامعه ای را به سوی ولایت پذیری سوق دهد، همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی با دست خالی و تنها با تبعیت از ولی و نایب امام زمان(عج) در برابر دنیای کفر ایستادگی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی با اشاره به این که دکترین مهدویت یعنی نگاه کلان براساس اصول و مبانی که در جامعه اسلامی باید ریشه گذاری شود، تصریح کرد: جامعه ای که از ولی فقیه تبعیت کند، در برابر سونامی های ویران کننده ایستادگی می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه فراخوان همایش بین المللی مهدویت هر ساله برای اندیشمندان داخل و خارج کشور ارسال می‌شود، افزود: معتقدیم که رویکرد به اندیشه مهدویت باید با علمی و توأم با نگاه راهبری، کلان و براساس مبانی و اصول باشد.

دبیر یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت عنوان کرد: در حال حاضر در دانشگاه ملی دفاع، دکترین مهدویت تدریس می‌شود و در حوزه های علمیه نیز در سطح چهار حوزه به موضوع مهدویت پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام والممسلمین پورسیدآقایی همچنین برگزاری همایش دکترین مهدویت را از عهده تنها یک موسسه خارج دانست و با تقدیر از مراکز و نهادهایی که در برپایی این همایش مشارکت داشتند، افزود: در این همایش از چندین کتاب و فصلنامه‌ای که از سوی موسسه آینده روشن چاپ می‌شود رونمایی خواهد شد؛ همچنین از مهدی یاوران در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی تجلیل و از خانواده معظم آیت‌الله مهدوی‌کنی که همواره برای برپایی این همایش دغدغه داشتند و مشارکت می‌کردند، تقدیر صورت می‌گیرد.

رئیس موسسه آینده روشن، گفت: در یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، 88 مهمان از 54 کشور خارجی داریم که از سخنرانی آن‌ها در کمیسیون‌های مختلف طی این دو روز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تمدن زمینه‌ساز مطالعات ویژه و خاصی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: 100 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد تنها 34 مقاله توانستند امتیازات لازم را اخذ کنند و در این دو روز در کمیسیون‌ها مطرح می‌شوند.

رئیس پژوهشکده مهدویت در پایان با اشاره به این که ایام میلاد منجی عالم بشریت با سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره) مقارن شده است، گفت: ما باید بزرگداشت این نور و حجت الهی را آنچنان برگزار کنیم که آموزه‌های دینی به معرض نمایش درآورده شود و حرمت نایب ایشان نیز نادیده گرفته نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha