جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 350960
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
حائری شیرازی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به اعتقاد تشیع به مهدویت، گفت: مهدویت، فرهنگ انتظار و تحقق حکومت جهانی مهدوی، جزء اصول شیعه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، آیت الله حائری شیرازی، پیش از ظهر امروز در یازدهمین همایش دکترین مهدویت، در تهران، مهدویت را هویت شیعه خواند و اظهار کرد: مهدویت و فرهنگ انتظار و تحقق حکومت جهانی مهدوی، جزء اصول شیعه است.

وی با بیان این که بشر برای پیمودن مسیر الهی، راه و زمان طولانی را در پیش دارد و غیبت منجی همان زمان طولانی است، افزود: جنگ‌هایی که پیامبران در طول تاریخ بشر انجام داده‌اند برای به وجود آوردن لا اکراهی است که جز برای براندازی فساد نیست.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: انبیاء تلاش کردند که فساد و خونریزی را براندازند، اما چون فرهنگ و تمدن در بین مردم شکل نگرفته بود و تجربه‌های لازم را نداشتند، این کار صورت نمی‌گرفت. امروز نیز این زمینه تنها در صورتی تحقق می‌یابد که مردم منتظر واقعی باشند.

آیت الله حائری شیرازی با بیان این که مقبولان درگاه پروردگار مورد تهدید مردودان قرار می‌گرفتند، ابراز داشت: آنچه هابیل را به آن سرنوشت رساند، خوبی‌ها و پاکی‌های او بود. آیات نشان می‌دهد هم پاکان باید ترقی بیشتری کنند و هم به دیگران فرصت داده شود تا شتابزده حرکت نکنند.

وی با اشاره به وجود جنگ‌ و خونریزی در جوامع بشری، گفت: جنگ و خونریزی از گذشته تا کنون باقی است، البته در گذشته خطر امنیت یک سنگ بود، اما امروز موشک های قاره پیما امنیت جهان را ربوده و بشر همین مسائل را می‌بیند و مطیع امر خداوند می‌شود. لذا شکست های انسان در علوم انسانی باعث می‌شود که در مقابل خدا مطیع شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha