جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابوترابی فرد

حوزه/ حرکت ملت بزرگ ایران و امت اسلام در سراسر جغرافیای اسلامی، برای بازگشت به هویت دینی و اسلامی گامی بلند برای تحقق حکومت جهانی مهدوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد، پیش از ظهر امروز در افتتاحیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما، در تهران، با اشاره به این که خداوند در آیه 54 سوره مائده، هشدار می‌دهد که انحراف از دین در واقع بازگشت از  فطرت انسانی وعقل پرورده شده با علم و دانش است، ابراز داشت: اگر انسان مشعل پرفروغ عقل را خاموش کرده و در مسیر غبار هوا و هوس قدم بردارد و از دین حق، فرهنگ ساز و خالق تمدن وحیانی فاصله بگیرد، اراده خدای متعال بر آن است که قومی آراسته به عقل و دانش و پرورده شده در انوار ایمان و آراسته به خصائص والای انسانی مدیریت جهان را در دست گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ویژگی‌های قومی که باید مدیریت جهان را در دست بگیرد، برای جامعه انسانی امید بخش است، افزود: نخستین ویژگی آن است که محبوب خدای متعال است و قومی در هم فشرده، متراکم و امتی واحد به معنای واقعی کلمه بوده که در راه آرمان‌ها و اهداف ایستاده و مقاوم هستند.

وی تصریح کرد: این قوم، راه را شناخته و در همین راه گام بر می‌دارد، این کار آن‌ها را محبوب خدای متعال کرده است؛ بنابراین به افتخار تبعیت از پیامبر اکرم نائل شده‌اند و با رسول الله (ص) معیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تبیین فرهنگ انتظار، ابراز داشت: اگر بخواهیم حقیقت فرهنگ و مفهوم انتظار را تحلیل کنیم، چیزی جز انتظار لقاء خدای متعال نیست و منتظران در انتظار لقاء خدای سبحان هستند، لذا این لقاء را در مدرسه مهدویت جستجو می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که جامعه بشری در سایه حکومت مهدوی خداشناس می‌شود، تصریح کرد: انسان موحد دغدغه هدایت انسان‌ها را داشته و در اندیشه تعالی جامعه بشری با نهایت تواضع، ادب و فروتنی است.

وی، ایستادگی ملت و نظام اسلامی مقابل نظام سلطه را هموار سازی راه تکامل جامعه بشری دانسته و گفت: قدرت‌های استکباری، بزرگ‌ترین مانع فراروی حرکت تکامل جوامع بشری در طول تاریخ بشر بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد یادآور شد: امروز دنیا، نظام اسلامی را در چهره نورانی آیات حیات بخش قرآن مشاهده کرده و قرار گرفتن در کنار ملت‌های مظلوم منطقه چون مردم مظلوم یمن و فلسطین، همچنین ملت عراق همان آموزه قرآن کریم است.

نایب رئیس‌ مجلس شورای اسلامی افزود: حرکت ملت بزرگ ایران و امت اسلام در سراسر جغرافیای اسلامی، برای بازگشت به هویت دینی و اسلامی گامی بلند برای تحقق حکومت جهانی مهدوی است.

وی با بیان این که فرهنگ اسلامی نوید بخش خلق تمدن توحیدی بر فراز کره خاکی به دست توانای امام زمان (عج) است، تاکید کرد: اگر با دید توأم با علم و تعالی یافته با معرفت الله به مسائل بنگریم مشاهده خواهیم کرد که انقلاب اسلامی چگونه از فراز و نشیب‌های دشوار با چالش‌های شکننده با عزت عبور کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: حرکت و شکوه و عزت، راه را برای خلق امید نسبت به آینده جهان و شکل‌گیری تمدن مهدوی و سیطره حق بر کره خاکی هموار کرده است؛ امروز به سمت افق‌های روشنی حرکت می‌کنیم که نگاه توحیدی راه را برای نگاه شکست خورده مادی مبتنی بر امیال و هوای نفس‌ها مسدود کرده است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha