یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مناجات شعبانیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی از برگزاری مسابقه حفظ مناجات شعبانیه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان خوی خبرداد.

حجت الاسلام حمید ارشاد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری حوزه با اشاره به برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، اظهارداشت: یکی از برنامه مهمی که در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج ادعیه اسلامی  در حوزه این استان در حال برگزاری است،  برگزاری مسابقات مربوط به دعای های مناسبتی است .

وی افزود: در همین راستا و مصادف با ماه شعبان، مسابقه حفظ مناجات شعبانیه همراه به ترجمه و مفاهیم، در این استان  و به صورت پایلوت در شهرستان خوی برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، با اشاره اهمیت ادعیه اسلامی ، گفت: دعا مغز عبادت ، عصاره و خلاصه قرآن بوده  و انس با دعا از عوامل رشد، تهذیبی و مقابله با نفس است، لذا از همین روی مقام معظم رهبری بارها بر انس بیشتر طلاب با داعیه تاکید کرده اند.

وی، گسترش فرهنگ دعا خوانی در مدارس علمیه، انس بیشتر طلاب با ادعیه و ارتقاء سطح معنوی حوزه ها و طلاب را از جمله اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: حوزه علمیه آذربایجان غربی در همین راستا با تدوین در طرحی اقدام به نهادنیه کردن ادعیه اسلامی نموده ودر گام و مصادف با ایام شعبان ، دعای مناجات شعبانیه همانطور که گفته شد در قالب مسابقه بین طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان خوی برگزار شد.

حجت الاسلام ارشاد، گفت: طلاب این مدرسه  با شرکت در این مسابقه در حفظ این مناجات همرا با ترجمه و مفاهیم با هم رقابت پرداخته  و در نهایت افراد برتر تجلیل شدند.

وی خاطرنشان ساخت: بنا داریم تا تمام دعاهای مشهور را در قالب مسابقات، در سطح استان برگزار نماییم .

معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، یادآور شد: همچنین در همین راستا کلاس های دعا خوانی به صورت فنی با حضور اساتید برجسته حوزوی برگزار خواهد شد تا طلاب از بابت صحت قرائت ها، صوت و لحن سرآمد شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha