چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام محمد صادق امینی - مسجد سلیمان

حوزه/ امام جمعه مسجد سلیمان خواستار اهتمام بیش از پیش مبلغین به هجرت کوتاه مدت در مناطق حاشیه نشین و روستاهای دور افتاده شد .

حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که اثرگذارترین قشر در جامعه، روحانیون هستند، گفت: روحانیت باید از این مسأله برای اصلاح امور استفاده کرده و مردم را به سوی مسیر متعالی نظام اسلامی هدایت کند؛ چرا که مهمترین رسالت حوزه های علمیه انسان سازی و حرکت به سوی خوبی هاست.

حجت الاسلام امینی، با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، بر لزوم حضور گسترده طلاب در مساجد تأکید کرد و گفت: از آنجایی که ماه مبارک رمضان، ماه آرامش دهنده قلب ها و هدایت انسان ها به سوی مسیر الی الله است، جوانان رغبت بیشتری برای حضور در این ماه مبارک دارند؛ از این رو مبلغین می توانند از فرصت استفاده کرده و به یار گیری برای جبهه انقلاب اسلامی پردازند.

وی توجه به قرآن در ماه مبارک رمضان را یکی از ملزومات و آداب این ماه خدایی بیان کرد و افزود: امروزه عامل اصلی انحرافات اخلاقی و تباهی جامعه عدم پایبندی به قرآن و سیره معصومین(ع) است که این ماه فرصت بسیار مغتنی برای آشتی با فضایل معنوی است.

امام جمعه مسجد سلیمان، با تأکید بر استفاده از ظرفیت بالای مساجد و مدارس علمیه در تربیت و رشد اخلاقی جوانان، اظهار داشت: گسترش مادی گرایی در جوامع تا جایی پیش رفته که مردم دچار پوچی مطلق شده اند و این مساله فرصت مناسبی را به دست روحانیت داده تا هر چه بیشتر برای ترویج معارف اهل بیت(ع) و آموزه های اسلامی تلاش کنند.

این استاد حوزه علمیه، در پایان خواستار اهتمام بیش از پیش مبلغین به هجرت کوتاه مدت در مناطق حاشیه نشین و روستاهای دور افتاده شد و بیان داشت: متأسفانه یکی از آفت های امروز مبلغین، تبلیغ شهر گرایی بوده، و این در حالی است که روستاهای چندین هزار نفره استان خالی از مبلغ بوده و مساجدی که می شود آن را با دو یا سه روحانی اداره کرد، پر از طلبه و روحانی شده؛ از این رو از همه مبلغین و طلابی که توانایی تبلیغ را دارند تقاضا می کنیم در این ایام مبارک رمضان، به روستاها آمده و به ترویج معارف و بیان احکام دین پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha