جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: متاسفانه برخی ناهنجاری ها را تبدیل به مسائل سیاسی کرده اند و تصور می کنند با برداشتن روسری و کشف حجاب در مقابل نظام ایستاده اند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عصر امروز در جمع نمازگزاران حرم بانوی کرامت، در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) در ادامه تفسیر سوره نور به تفسیر آیه 24 این سوره پرداخت.

وی افزود: در این آیه خداوند متعال می فرماید: «الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ أُوْلَئِکَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌۀ»،؛ زنان بدکار و ناپاک شایسته مردانى بدین وصفند و مردان زشتکار و ناپاک نیز شایسته زنانى بدین صفتند و (همچنین) زنان پاکیزه نیکو لایق مردانى چنین و مردان پاکیزه نیکو لایق زنانى همین گونه‏اند، و این پاکیزگان از سخنان بهتانى که ناپاکان درباره آنان گویند، منزهند و بر ایشان آمرزش و رزق نیکوست.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: متاسفانه در عصر حاضر ما شاهد انجام کار های ناپسند و زشت در جوامع در بین خانواده ها هستیم.

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را دارای ریشه اسلامی و مذهبی معرفی و عنوان کرد: مردم ایران در زمان انقلاب تحت فشارهای اقتصادی این حرکت را شروع نکردند، بلکه این انقلاب با درد دینداری شروع شد؛ ما برای مبارزه با فساد فحشا در این جامعه قیام کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی با تأکید بر این‌که ارزش های انقلاب اسلامی نباید فراموش شود، گفت: مردم برای پیاده شدن اسلام گام این انقلاب را برداشته اند و امروز  نیز این مسئله در میان مردم وجود دارد. امروز شاهدیم که در تشیع جنازه شهدا غواص بدون تبلیغاتی، جمعیت عظیمی برای تشیع این عزیزان حضور یافتند.

وی ادامه داد: این جمعیت عظیم نشان از آن است که رشد دینی در ایران اسلامی در حد مطلوبی بوده است، اما نباید از وجود برخی از ناهنجاری ها در جامعه غافل ماند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه به توصیه های قرآنی برای ریشه کن کردن زمینه فساد و فحشا در جامعه اسلامی اشاره و عنوان کرد: اولین توصیه قرآن کریم برای از بین بردن فحشا در جامعه تحکیم خانواده است. بخش عظیمی از فحشا و بی بندباری در جامعه اسلامی ناشی از بی مهری مرد به زن و زن به مرد است که این از بی دقتی در زندگی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: بی دقتی همیشه به مسائل جنسی برنمی گردد، بلکه گاهی از بی دقتی نسبت به مسائل عاطفی، اقتصادی و اجتماعی است؛ باید مردان جامعه برای تامین اخلاقی، دینی و رفتار های عاطفی همسران خود تلاش کنند تا جامعه اسلامی از درد فحشا مسون بماند.

وی با اشاره به این که در روایتی از حضرت امام رضا(علیه السلام) به نقل از جد بزرگوارشان حضرت امیر المؤمنین(علیه السلام) می فرمایند:پنج گروه از زنان از بهترین زنان جامعه هستند، اظهار کرد: در این روایت پنج ویژگی برای زنان اسوه در جامعه مطرح شده است که سخت گیر نبودن از اولین این ویژگی ها بیان شده است.

استاد حوزه و دانشگاه نرم زبانی و مطیع بودن را از دیگر ویژگی یک زن با سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: در الگوی زن در آموزه های اسلامی، زن شب چشم بر هم نمی گذارد مگر آنکه همسرش از او راضی باشد. حضرت زهرا(سلام الله علیها) در آخرین لحضات عمر مبارک خود به حضرت علی(علیه السلام) فرمودند: «یا علی آیا از من راضی هستید؟... »

سخنران آستان مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) پنجمین ویژگی زن از نگاه حضرت امیر المومنین(علیه السلام) حفظ مال و غیبت مرد برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی تصریح نمود: بر اساس آیه « عَسَى رَبُّهُ إِن طَلَّقَكُنَّ أَن يُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَيْرًا مِّنكُنَّ مُسْلِمَاتٍ مُّؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَيِّبَاتٍ وَأَبْكَارًا». آنانی که اسلام آورده اند و دین و ایمانی قوی دارند و مطیع حرف همسر خود هستند در صورت خطائی توجیه نمی کنند و همچنین زنانی که بندگی دارند و سیرو تفکر می کنند در صفات خدا و به او و فرمانش ایمان دارند.

وی با اشاره به توصیه های قرآنی برای جلوگیری از فساد فحشا در جامعه اسلامی، عنوان کرد: تقویت معنویت در جامعه اسلامی موجب تقویت هنجار های اسلامی در جامعه اسلامی می شود. متاسفانه برخی ناهنجاری ها را تبدیل به مسائل سیاسی کرده اند و تصور می کنند با برداشتن روسری و کشف حجاب در مقابل نظام ایستاده اند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: امروز بی حجابی جای بدحجابی را گرفته است و مسئولین باید توجه کنند که خطر جدی، ارزشهای ما را تهدید می کنند.

وی تقویت حلال در جامعه را دیگر آموزه قرآنی در سوره نور برشمرد و اظهار کرد: چرا در جامعه اسلامی برای حلال، قبح قائل هستیم و از کنار حرام راحت عبور می کنیم؟

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    در حال حاضر وزارت ارشاد تبديل به يك كانون مهم براي فتنه گران شده است در بخشهاي مختلف حضور دارند وشديدا فعاليت ميكنند وفضا براي انان باز است و متاسفانه عن قريب با يك كودتاي فرهنگي نرم مواجه خواهيم بود در حوزه هاي مختلف از سينما گرفته نا ديپلماسي فرهنگي . هم اكنون سازمان فرهنگو ارتباطات اسلامي محفلي براي اهالي فتنه شده هيچ كاري كه در ان عمدا صورت نمي پذيرد بلكه موسسات ونهادهاي فعال در ان هم به نوعي تعطيل شده اند مانند انتشارات بين المللي الهدي كه كاملا از بين رفته وطي همين دو سال اخير ويران شده و از طرفي بنياد انديشه اسلامي كه دوسال است تنها سه يا چهار نشريه با كيفيت بسيار پايين چاپ كرده و فضاي مجازي كه در ان هيچ اقدامي صورت نگرفته ...مديركل همكاري هاي سازمان كه از عناصر فعال در فتنه بوده و از رفقاي جهان بخش خان جاني است داردبه عنوان رايزن به سويد ميرود و متاسفانه در اين مدت رايزنان زيادي از همين گروه فتنه عازم شدند كه نمونه ديگر ان اقاي وصفي بود كه از نو معتزلي هاي مابه حساب ميايد و تفكراتي شبيه به هشام جعيط و العزمه سوري دارد ..خلاصه بحران مهمي در وزارت ارشاد در راه است و خطر ناك و بسيار پرهزينه ..سازمان فرهنگ و ارتباطات الان موسسه الهدي را هم با سرپرست اداره ميكند بدون هيچ خروجي و مدير كل اداري انهم در وزارت پرونده امنيتي دارد ولي چه فايده .....فقط ميگوييم