یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام ابوعلی امام جمعه بهبهان

حوزه/ امام جمعه بهبهان، با بیان این که دشمن بر روی جدایی مردم از مساجد سرمایه گذاری ویژه ای کرده است، گفت: دشمن هیچ گاه نمی تواند پیوند عمیق مردم به ویژه جوانان با مبانی دینی را از هم جدا کند.

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره جایگاه مسجد در آیات قرآن و روایات معصومین(ع)، بیان داشت: قرآن کریم، مسجد را به عنوان مکانی مقدس و متبرک معرفی کرده و در روایات نیز آن را خانه های خدا در روی زمین نامیده اند.

وی با بیان این که مسجد محل عبادت بندگان است، گفت: عبادت در اسلام يك معناي خاص ندارد، بلکه بسیاری از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را در بر می گیرد و مساجد نیز ضمن اینکه مکانی برای راز و نیاز با خداوند متعال است، محل انجام این قبیل فعالیت ها نیز می باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، با اشاره به کارکردهای مسجد، اظهار داشت: از زمان پیامبر اعظم(ص) مساجد كاركردهاي بسيار مهمي همچون تعليم و تربيت، تبليغ مبانی و آموزه هاي دينی، محل عبادت و راز و نیاز بنده با معبود داشته و امروز نیز باید ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام ابوعلی با بیان این که برترين و اصلی ترين محل برای عبادت و تقرب به خداوند متعال «مسجد» است، تصریح کرد: در آیات و روايات بر جنبه هاي خاص عبادی بودن مساجد بيش از ابعاد ديگر تاكيد شده و رهنمودهای بسياري نسبت به اهميت، فضيلت، احكام و آداب آن وارد شده است.

این استاد حوزه با تأکید بر این که مساجد در اسلام جایگاه مهم و حساسی را داراست، گفت: در اسلام مسجد به عنوان کانون معرفت الهی شناخته می شود که درس توحید، عبودیت، معرفت و خداشناسی را در این مکان مقدس می آموزند.

امام جمعه بهبهان، با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، که قلب و دل های مردم آمادگی بیشتری برای پذیرش کلام الهی را دارند، لازم است طلاب اهتمام ویژه ای داشته و با شور و نشاط ویژه ای از جوانان مشتاق به مباحث دینی استقابل کنند.

حجت الاسلام ابوعلی، در پایان با بیان این که دشمن بر روی جدایی مردم از مساجد سرمایه گذاری ویژه ای کرده است، گفت: اگر چه دشمن هیچ گاه نمی تواند پیوند عمیق مردم به ویژه جوانان با مبانی دینی را از هم جدا کند، اما لازم است حوزه های علمیه با گسترده تر کردن فعالیت های تبلیغی، با این هجمه مقابله کنند تا إن شاءالله شاهد هیچ گونه خسارتی در عرصه فرهنگی نباشیم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha