دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
راشد الراشد

حوزه/ درگیری ها وجنگ ها در منطقه با رهبری ایالات متحده آمریکا و به منظور دور کردن مسلمان های جهان اسلام از قضیه فلسطین صورت می گیرد...

دکتر راشد الراشد فعال سیاسی بحرین با اشاره به آخرین تحولات سیاسی و میدانی این کشور و در آستانه روز جهانی قدس به سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  گفت: همچون گذشته، در ماه مبارک رمضان هرشب ملت بحرین در صحنه انقلاب ظاهر شده و بر درخواست های خود ایستادگی می کنند و در واقع ملت بحرین در برابر ارتش آل سعود و اردن و سایر مزدوران آل خلیفه حدود 4 سال و نیم است که ایستادگی می کند و مزدوران هتک حرمت به ناموس ملت بحرین را در دستور کار دارند.

تظاهرات گسترده مردم بحرین در شبهای ماه رمضان

وی تصریح کرد: شاید گمان می رفت بیان خواسته های مشروع مردم در قالب تظاهرات در ماه رمضان کم رنگ شود اما شاهدیم در آخرین تظاهرات ها در شهرهای مختلف از جمله منامه مردم در تظاهرات گسترده شبانه با شعارهای مصمم و قوی و تاکید بر ادامه مسیر خود پافشاری کردند و خواهان انتخاب شکل سیاسی حکومت به دست خود و به انتخاب خود هستند.

انقلابی بحرینی گفت: در همین ماه مبارک در 3 شهر بحرین که جوانان دست به تظاهرات زدند تعدادی از آنها دستگیر شدند.

بزرگداشت روز جهانی قدس در بحرین

وی با اشاره به برگزاری روز جهانی قدس در بحرین گفت: روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی (ره) و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اعلام شد از روز اول اعلام ایشان تا امسال هر ساله ملت بحرین این مناسبت بزرگ را احیا می کنند.

راشد الراشد گفت: سال گذشته برنامه سنگین و مهمی در بحرین به مناسبت این روز بزرگ برگزار شد و در حالی که مردم بحرین خود درد ظلم را کشیده اند در این مراسم به طور گسترده با خصوصیات ویژه شرکت می کنند.

این انقلابی بحرین ادامه داد: در روزهای گذشته و در آستانه روز جهانی قدس ما جلساتی با انقلابیون بحرین داشتیم که ان شاء الله تظاهرات گسترده و با شکوهی در روز جهانی قدس در داخل بحرین برگزار می شود و این روز بزرگ احیا خواهد شد.

فعال حقوقی و سیاسی بحرین ادامه داد: جهان اسلام یک امت و یک ملت است و سرنوشت های هرملت در دیگری تاثیر گذار است.فلسطین یکی از بزرگترین درد های جهان اسلام است.

جنگ امت اسلام با دشمن آمریکایی و صهیونیستی

راشد الراشد ادامه داد:  امروزه بسیاری از کشورهای مسلمان چون عراق سوریه لبنان یمن زیر آتش و جنگ های گسترده  قرار دارند و امت اسلام با یک دشمن می جنگد و آن دشمن آمریکایی وصهیونیستی است .

وی ادامه داد: این فشارها بر ملتهای مسلمان به این دلیل است که آنها را از استقلال و منابع و ظرفیت هایشان دور کنند و بر آنها مسلط شوند.

راشد الراشد خاطر نشان کرد: فلسطین که از دردهای جهان اسلام است حدود 50 سال است که تحت اشغال قرار دارد و در شرایط کنونی صهیونیست ها با ایجاد داعش به دنبال مشغول کردن مسلمان ها هستند تا آنها از قضیه فلسطین منحرف شوند و این قضیه به فراموشی سپرده شود.

وی در پایان گفت: درگیری ها وجنگ ها در منطقه با رهبری ایالات متحده آمریکا و به منظور دور کردن مسلمان های جهان اسلام از قضیه فلسطین صورت می گیرد اما امام خمینی(ره) با مطرح کردن روز جهانی قدس زمینه بازگشت فلسطین به جهان اسلام را فراهم کردند و توطئه فراموشی قضیه فلسطین را با این اقدام نقش بر آب کردند.

گفتگو: وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha