سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مصلی امام اصفهان

حوزه/ مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در اصفهان از برگزاری نماز عید فطر ، پس از ۲۰ سال، در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین هاشمی، از برگزاری نماز عید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: سال هاست که مردم متدین، ولایتمدار و شهید پرور اصفهان در انتظار اتمام پروژه مصلی هستند و نوید برگزاری نماز عید فطر در آن مکان بارقه های امید و شادی را در دل نمازگزاران اصفهانی ایجاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: چند روز پیش و پس از بازدید آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده محترم ولی فقیه در استان، از مصلای اصفهان و با مشاهده پیشرفت کار، اجازه برگزاری نماز عید فطر در مصلای امام خمینی (ره) صادر گردید

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان از تلاش ها و همت کسانی که در ساخت مصلی دخیل بودند، تشکر کرد و گفت: در دو سال اخیر و با پیگیری های استاندار، عملیات ساخت مصلی با سرعت بیشتری پیش رفت و همت مضاعف دست اندرکاران در سه ماه گذشته منجر به فراهم شدن بستر لازم برای اقامه نماز عید سعید فطر در مصلی شد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در اصفهان همچنین از برگزاری جلساتی با مسئولان دخیل در برگزاری نماز عید فطر خبر داد و افزود: طی جلسات متعددی برگزاری نماز عید را بررسی و از نظر اجرایی و امنیتی تمهیدات لازم اندیشیده شد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این مطلب که پس از ۲۰ سال این اولین نمازی است که در مصلی برگزار می شود، اظهار داشت: به همین منظور لازم است که مسئولان دستگاه های مجری از جمله اتوبوسرانی، صداوسیما، راهنمایی و رانندگی برای راهنمایی مردم اطلاع رسانی کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: فضای آماده شده حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت گنجایش دارد، که با ۱۴ هزار متر مربع فرش، مفروش می شود، لذا چون ممکن است جمعیت از تعداد پیش بینی شده بیشتر باشد، بهتر است نمازگزاران مهر و زیر انداز همراه داشته باشند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه درب های مصلی از نماز صبح روز عید باز خواهد بود، افزود: زمان اعلام شده برای نماز عید از ساعت ۷:۳۰ می باشد، که ورود نمازگزاران از دو درب غربی و شرقی که هر کدام با عرض ۲۰ متر است،پیش بینی شده است.

براساس اعلام دفتر امام جمعه اصفهان، وی در پایان گفت: اگر روز عید فطر، شنبه اعلام شود، نماز جمعه در مسجد امام (ره) و نماز عید روز شنبه در مصلی برگزار می شود، لیکن اگر روز عید جمعه باشد، نماز جمعه برگزار نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha