دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
عید فطر

حوزه / معاون تهذیب حوزه آذربایجان شرقی گفت: عيد فطر، روز گرفتن مزد و پاداش الهی است، باید طوری رفتار کنیم تا معنویت حاصل شده از رمضان حفظ و روز به روز افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری، معاون تهذیب  حوزه علمیه  آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در تبریز با تاکید بر لزوم بهره مندی از فرصت های پایانی ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان، ماه بندگی پروردگار هستی بخش است، ماه معرفت، عرفان و نزدیکی به خداست.

وی با بیان اینکه واژه «عيد» از ريشه عود گرفته شده‏ است و به معناى بازگشت و رجوع است، گفت: بنابراين عيد فطر که از دو کلمه عید و فطر تشکیل یافته به معنی بازگشت‏ به فطرت و سرشت است.

معاون تهذیب  حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: عيد فطر داراى اعمال و عباداتى است كه در روايات معصومين(علیهم السلام) به آنها پرداخته شده و ادعيه خاصى نيز آمده است.

وی با بیان اینکه  از سخنان معصومين(علیه السلام) چنين مستفاد مى‏شود كه روز عيد فطر، روز گرفتن مزد و پاداش الهی است، گفت: مستحب است در این روز انسان بسيار دعا كند و به ياد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلى نگذراند و خير دنيا و آخرت را بطلبد.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه مهمترین دعای مسلمین تعجیل فرج حضرت امام زمان(عج) است، گفت: با ظهور حضرت ولیعصر(عج) اسلام فراگیر شده و اداره جهان طبق اصول و موازین اسلامی  خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) در پایان یادآورشد: باید توجه داشت تا تقوا و اخلاصی که در ماه ضیافت الهی کسب شده است، بعد از این ماه هم ادامه پیدا کند و روز به روز ارتقاء یابد و بهترین اعمال نیز عمل به واجبات و ترک محرمات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha