سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عید فطر

حوزه/ طهارت و لطافت درونی که در دل و جان مؤمن به وجود آمده، به آنان حس امیدواری و برآورده شدن حاجات را می دهد، گویی که در عید فطر دوباره متولد شده و زندگی جدیدی را آغاز می کنند.

حجت الاسلام حسین اسکندری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در اصفهان، با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان فرصت طلایی بندگی و عبودیت است، اظهار کرد: وداع با این ماه با تمامی فضائلش برای کسی که در آن زندگی کرده و ارتباط معنوی داشته، بسیار سخت است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسگری (ع) چادگان، دعا و مناجات و توبه را از مواردی بیان کرد که ماه رمضان به ما متذکر شد، افزود: شب های قدر و توبه و مناجات، به ما خاطر نشان کرد که خدا به دنبال بهانه برای آمرزش بندگان است.

وی افزود: در ماه رمضان درهای آسمان به روی مؤمن باز می‌شود و مؤمن می‌تواند با وارستگی، به باطن عالم راه پیدا کند و اگر این ماه بهترین فرصت است، پس بهترین سود را ماه رمضان و اهلش دارند.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که امام سجاد(ع) آخر ماه مبارک رمضان که می‌شد، با سوز و گداز دعا وداع با ماه رمضان را می‌خواند، تصریح کرد: ماه رمضان به همراه خود رحمت آورد و رفیق بسیار خوبی برای ما بود.

وی با اشاره به این که عید فطر روز گرفتن مزد بندگی است، خاطرنشان کرد: طهارت و لطافت درونی که در دل و جان مؤمن به وجود آمده، به آنان حس امیدواری و برآورده شدن حاجات را می دهد، گویی که در عید فطر دوباره متولد شده و زندگی جدیدی را آغاز می کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha