سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نماز جماعت

حوزه / امام جمعه موقت سرایان گفت: تمامی مسلمانان جهان در چنین روز نماز عید سعید فطر را برگزار می کنند که این نشان دهنده وحدت بین مسلمین جهان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسف پور، امام جمعه موقت سرایان در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، عید سعید فطر را بزرگترین عید مسلمین جهان عنوان کرد و افزود: عید در لغت از ماده عود به معنی بازگشت گرفته شده و لذا روزی که بعد از یک ماه عبادت، بندگی، مبارزه با نفس و خویشتنداری با دلی پاک به سوی او باز می گردیم، عید نامید می شود.

وی فطریه را زکات بدن دانست و گفت: زكات فطره به اتفاق شيعه و سني واجب است و در لغت چند معنا دارد كه مهمترين آن ها خلقت و اسلام است و در اصطلاح عبارت است از زكاتي كه هر مسلمان براي خود و هر كس كه ناخور او محسوب شود، به مستحق بپردازد .

استاد حوزه ادامه داد: انسان با گرفتن روزه در این یک ماه سلامتی بدنش را بدست می آورد  و با دادن این زکات بدنش را در مقابل خطراتی که تهدیدش می کنند بیمه می کند.

امام جمعه موقت سرایان با اشاره به فتوای مراجعه تاکید کرد: نماز عید فطر در زمان غیبت امام عصر(عج) مستحب ولی فطریه برای همه افراد واجب است.

حجت الاسلام یوسف پور،  نماز عید فطر را نماز وحدت مسلمانان عنوان کرد و افزود: تمامی مسلمانان جهان در چنین روز نماز عید سعید فطر برگزار می کنند که این نشان دهنده وحدت بین مسلمین جهان می باشد.

وی ادامه داد: تمام مسلمانان جهان در عید سعید فطر روزه را حرام می دانند و این نشانه وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

امام جمعه موقت سرایان بابیان اینکه نماز عید فطر به صورت جماعت خوانده می شود تاکید کرد: این امر یکپارچگی مسلمانان را می رساند و اجابت دعا در جماعت استجابتش بیشتر است که بعد از یک ماه زحت مزد زحمات خود را از خداوند تبارک و تعالی بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha