سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 354829
۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
عید فطر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد گفت:عید سعید فطر عید طاعت و بندگی بوده و روزی برای دریافت مزد و اجر طاعت و بندگی است .

حجت الاسلام منصوری، در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه عید سعید فطر جشن مسلمانان است گفت: پیروزی مسلمانان در غلبه بر نفس و شیرینی این حلاوت خاطره ای است که در اذهان معنوی ثبت خواهد شد

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که مسلمان دو عید دارد، یکی هنگام افطار و دیگری نیز در روز قیامت است افزود: از این آیات و روایات باید قدر بندگی و طاعت خود را در برابر خالق هستی ارج نهیم و این معنویت بدست آمده در ماه مبارک رمضان برای سایر ماه های سال نیز حفظ کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد، با اشاره به اینکه در عید فطر، مسلمانان پس از یک ماه مجاهدت و عبادت در این روز مزد بندگی و طاعات  خود را از پروردگار دریافت خواهند کرد یادآور شد: در این ماه باید با عبادت های خالصانه افراد سعی می کنند رضایت و تقرب خداوند را بدست آورند و آثار معنویات روزهای رمضان و شب زنده داری های این ماه را برای خود حفظ نمایند .

وی، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی بی نظیر برای رسیدن به درجات معنوی است راه نگهداری و حفظ معنویات کسب شده در این ماه را ادامه حرکت و فرهنگ رمضانی برشمرد و گفت:هر شخصی برای تداوم معنویات کسب شده ماه مبارک رمضان باید اقامه نماز اول وقت ،حضور در مساجد ،دستگیری از نیازمندان و والاتر از همه این اعمال انس با قرآن را در برنامه سایر ماههای عمر خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه نباید خواندن ،انس و تدبر در آیات قران تنها به این ماه محدود شود بیان داشت: با انس با قرآن و عمل به دستورات آن و همچنین سبک زندگی اسلامی ایرانی می توان تا حدودی این معنویت کسب شده را در طول سال نگهداری کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد همچنین با اشاره به اینکه سرکشی و دستگیری به نیازمندان و ایتام باید در طول سال از برنامه های اجتماعی ما برای استمرار معنویت رمضان باشد گفت:دستگیری از نیازمندان جامعه نیز باید در تمام سال ادامه داشته باشد و هر شخص بر حسب وسع مالی و معنوی خود این زکات اجتماعی را پرداخت نماید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha