سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید محمد موسوی سلماس

حوزه/ امام جمعه سلماس گفت: عید فطر یکی از بزرگترین جشن ها و اعیاد مسلمانان بوده و روزی است که انسان پاداش یک ماه بندگی خالصانه خود را از خداوند متعال دریافت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبریک فرارسیدن عید فطر اظهارداشت: عید فطر آخرین روز ماه مبارک رمضان و ورود به ماه شوال بوده و تمامی مسلمین جهان در این روز علاوه بر گرفتن اجر معنوی و دنیوی، این روز را به عنوان عید مذهبی جشن گرفته و خدای خویش را شاکر و سپاس گزار هستند.

وی افزود: در متون اسلامی، توصیه شده است که مسلمانان در روز عید فطر و عید قربان، تن خود را در آب بشویند و غسل کنند، غسل عید از سنت‌های مسلمانان در این روز بوده و در آن فرقی بین مردان، زنان و کودکان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اعمال مستحب در روز عید فطر، اذعان داشت: برخلاف غسل جمعه، غسل عید می‌تواند قبل از اذان صبح انجام گیرد، علاوه بر غسل، عطر زدن و مسواک کردن نیز از سنت‌های روز عید فطر است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از سنت‌های مسلمانان در روز عید فطر، تکبیر بوده و این امر، برگرفته از آیه‌ای از قرآن است و پیش از نماز عید فطر و شروع خطبه، در خانه‌ها و کوچه و بازار خوانده می‌شود.

امام جمعه سلماس خاطر نشان کرد: پرداخت زکات در این روز مبارک بر مسلمانان واجب بوده و همه باید این وظیفه شرعی را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: تمرین و ممارست بر انجام نیکی ها، اعمال پسندیده و عبودیت پروردگار متعال در طی یک ماه مبارک رمضان بهانه خوبی برای جاری ساختن آنها در طول سال است و نباید تقرب به درگاه الهی مختص ایام معنوی و ماه رمضان باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha