جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت قربانی

حوزه/ مسئول تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه علميه اصفهان گفت: بستر سازی رشد علمی و معنوی دانش آموزان و نهادینه شدن باورها و رفتارهای اساسی دینی در آنها از مهمترین اهداف اجرای طرح مدارس امین است.

حجت الاسلام حجت قرباني در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دراصفهان، در تشريح  اجراي طرح مدارس امين در سال 93، اظهار كرد: طرح مدارس امين با محوريت حضور روحانيون و مبلغين در مدارس آموزش و پرورش صورت مي گيرد.

وي بيان كرد : بستر سازی جهت رشد علمی و معنوی دانش آموزان و نهادینه شدن باورها و رفتارهای اساسی دینی در آنها، با بهره مندی از توانمندی های حوزه های علمیه، مهمترين هدف اجرای طرح مدارس امين است.

 مسئول تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه علميه اصفهان عنوان كرد: حضور مبلغين حوزوي در طرح مدارس امين با تمركز بر محورهايي چون آیات و روایات و سیره معصومین(ع) و استفاده از منابع اصیل اسلامی در تربیت دینی دانش آموزان، تقدم تزکیه در تعلیم در برنامه ها و فعالیت ها، حرکت براساس منویات مقام معظم رهبری و محورقرار دادن روحانی در اجرای فعالیت های تربیتی و فرهنگی مدارس انجام مي گيرد.

وي ادامه داد: در ابتداي امر، در سال گذشته ثبت نام از واجدین شرایط به تعداد 98 روحانی در اردیبهشت ماه 93 انجام گرفت، سپس از اساتید مجرب همچون حجج اسلام مردان پور، ملا نوری، بیاتی، مومنی و گودرزی جهت آموزش در دوره دعوت به عمل آمد، درادامه كار پس از ماه مبارک رمضان، دوره ی آموزشی مشاور مدارس امین در مرداد ماه 93 برگزار و سر فصل های تعريف و تبيين شده براي طول دوره آموزشي همچون طرح تربیتی، فرق و ادیان، کلاس داری، روش سخنرانی و بیان احکام مشخص گرديد.

وي افزود: در اواخر مرداد و اوایل شهریور ماه 93 پس از انجام مصاحبه و موفقیت 23خواهر و 24 برادر در آزمون طرح تربیتی و ارائه کلاس داری، قبول شدگان، اول مهر ماه 93 به مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان جهت اجراي طرح مدارس امين معرفی و با توجه به تعداد قبولی دوره ی مدارس امین، تعداد 47 مدرسه در استان اصفهان تحت پوشش  اين طرح قرار گرفت.

حجت الاسلام قرباني در توضيح اهم فعاليت مبلغين حوزوي دراين طرح، گفت: مبلغین با نگاه تربیتی و پرورشی دانش آموزان همراه با بيان مسائل اعتقادی و رفع شبهات مربوط به مباحثي چون ماهواره و شبکه های اجتماعی و ... به فعالیت می پردازند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به ارزیابی‌هاي انجام گرفته، مدارسی که روحانی طرح امین در آن فعالیت داشته، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در آنها رو به کاهش رفته و دانش آموزان به لحاظ اخلاقی رشد قابل قبولی داشته اند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha