چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: با اجرایی شدن طرح ها در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، مطالبات رهبر انقلاب از این دو نهاد عملی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله مرتضی مقتدایی، امروز در دیدار مشاور  وزیر  و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ضمن تقدیر از  فعالیت های این ستاد به بیان  دیدگاه های خود  درباره نحوه تعامل بیشتر و سازنده تر حوزه و آموزش پرورش پرداخت.

رئیس  شورای عالی حوزه علمیه گفت: این تلاش نشانه همان اعتقاد و اخلاص است که از فعالیتها  دارید و چون این برنامه را یک کار مفید و لازم در نظام مقدس جمهوری اسلامی می بینید برای به ثمر نشستن آن خالصانه تلاش می کنید.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه بنده از گستردگی فعالیت شما در ستاد همکاری های حوزه و آموزش پرورش خبر دارم، اظهار داشت: تا کنون طرح های بسیار سنجیده، علمی و کار شناسی شده از سوی این ستاد ارائه شده است که اگر اجرا شود، قطعا ثمرات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

آیت الله مقتدایی بابیان اینکه اجرای این طرح ها حتی ‌می تواند خواسته رهبر انقلاب را هم در مورد همکاری این دو نهاد بر آورده کند، اظهار داشت: این شورای آمادگی هر گونه همکاری برای به تصویب رسیدن  طرح های 9 گانه این ستاد را دارد و قطعا اگر به صحن شورای عالی بیاید مخالفتی برای به تصویب رسیدن آن نخواهد بود.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: لازم است این طرح ها را به شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران نیز بفرستید تا آنها هم نظرات خود را در این زمینه بیان کنند.

وی افزود: این کار دو فایده دارد، یکی موجب هماهنگی بیشتر طرفین می شود و از سوی دیگر، اگر آنها در ابتدای امر در جریان این طرح ها قرار بگیرند راحت تر می توانند تصمیماتی درباره اجرا شدن یا نشدن آن بگیرند.

آیت الله مقتدایی افزود: قطعا با اجرا شدن این طرح ها در حوزه و آموزش و پرورش، مطالبات رهبر انقلاب از این دو نهاد عملی خواهد شد و  همچنین به نفع منافع نظام، کشور، حوزه وآموزش پرورش خواهد بود.

 عضو خبرگان رهبری به موضوع توان مندکردن معلمان در سطح آموزش و پرورش به وسیله حوزه هم اشاره کرد و  ابراز داشت: توانمند کردن معلمان خیلی مهم است چون این افراد در مناطق مختلف کشور و حتی در دور دست ها با قشر جوان و نوجوان  سرو کار دارند و به تدریس می پردازند زمانی که بر مسائل و موضوعات اخلاقی و تربیتی اطلاع داشته باشند و تهذیب نفس را ابتدا از خود شروع کرده باشند بهتر می توانند تأثیرگذارباشند.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha