جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

طلاب در راه علم و دین تلاش شبانه روزی داشته باشند/لزوم استفاده از خواهران طلبه در مقابله با عرفان های کاذب

حوزه/ آیت الله مقتدایی گفت: وظیفه تمام طلاب است که جلوی حرکت عرفان های کاذب را بگیرند و من از مسئولین حوزه خواسته ام که در این مسیر از حضور خواهران طلبه نیز استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله مقتدایی امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا به سخن پیامبر اکرم(ص) به جابر بن عبدالله انصاری اشاره کرد و گفت: حضرت رسول(ص) به جابر، بشارت طول عمر و دیدن پنجمین امام را دادند و از او خواستند که سلام خود را به ایشان برساند و او نیز سلام پیامبر اکرم(ص) را به خدمت امام باقر(ع) رساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: فرصت زمانی تغییر حکومت از بنی عباس به بنی امیه باعث شد امام باقر(ع) شاگردان و علمای زیادی را تربیت کند که در رشته های مختلف علوم تخصص داشتند و با افراد مختلف مباحثه علمی می کردند.

وی افزود: امیدواریم طلاب و اساتید جامعه الزهرا همان روش امام باقر(ع) را الگوی خویش قرار دهند و در راه علم و دین تلاش شبانه روزی داشته باشند.

آیت الله مقتدایی با تاکید بر اهتمام به روش سنتی حوزه گفت: مباحثه اساتید و طلاب هیچ گاه نباید تعطیل شود، زیرا باعث صمیمت بین طلاب و رشد بهتر حوزه ها خواهد شد و جامعة الزهرا(س) که به دست امام خمینی و آیت الله قدوسی تاسیس شده، باید در بهترین وجه خود بدرخشد.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه خواهران با خیر مقدم به دو هزار نفر ورودی سال جدید جامعه الزهرا اظهار داشت:سعی کنید از لحظاتی که در اینجا می گذرانید بهترین بهره را ببرید.

وی در ادامه به رشد عرفان های کاذب اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه تمام طلاب است که جلوی حرکت عرفان های کاذب را بگیرند و من از مسئولین حوزه خواسته ام که در این مسیر از حضور خواهران طلبه نیز استفاده کنند.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: مفتی های وهابی با شستشوی مغزی افراد فتواهایی را صادر می کنند که باعث ایجاد تفکرات عجیب و خطرناکی می شود و حضور طلاب توانمند در نشر علوم دینی در این موقعیت از ضروریات است.

عضو هیئت امنای جامعه المصطفی در پایان با تاکید بر اخلاق و معنویات گفت: باید همچون گذشته که آیت الله مشکینی و آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در جامعه الزهرا اخلاق تدریس می کردند، باز هم این جلسات به صورت هفتگی برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha