چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام مجید زاهدی فرد

حوزه/ معاون فرهنگی مرکز خدمات استان قم گفت: در تفاهم‌نامه مرکز خدمات و فنی و حرفه‌ای مقرر شد که برخی رشته‌های متناسب با خانواده طلاب بومی سازی شود و با درخواست مرکز خدمات این رشته‌ها ایجاد و فنی و حرفه‌ای با فراهم کردن شرایط برای فارغ‌التحصیلان مدرک صادر نماید.

حجت الاسلام مجید زاهدی فرد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به همکاری مرکز خدمات و فنی و حرفه‌ای استان قم اظهارداشت: با توجه به نیاز خانواده طلبه در خصوص مهارت افزایی و اشتغال، مرکز خدمات در صدد برآمده شرایطی برای آموزش مهارت‌های عملی برای خانواده طلاب فراهم آورد تا از این طریق خانواده‌ها بتوانند هم نیازهای داخل منزل را برطرف نمایند و هم اگر موقعیتی فراهم شد با ارائه محصولات خود به بازار به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند.

وی ابراز داشت: در راستای این اهداف مرکز خدمات تصمیم گرفت با سازمان فنی و حرفه‌ای که متولی کارهای مهارت افزایی است تعامل داشته باشد و یک قرارداد کشوری بین ریاست مکرم مرکز خدمات و رئیس فنی و حرفه‌ای بسته شد تا طلاب و روحانیون سراسر کشور از ظرفیت بالای فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

معاون فرهنگی مرکز خدمات استان قم عنوان کرد: مقرر شد که در راستای قرارداد کشوری، هر استانی به فراخور ظرفیت، فرهنگ و جایگاه جغرافیایی، رشته‌های موردنیاز خود را از فنی و حرفه‌ای درخواست کرده و یک قراردادی متمم قرارداد کشوری به امضا برسانند.

وی ادامه داد: 6 شهریور امسال و همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، فنی و حرفه‌ای و کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان قم تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه امضا کردند.

حجت الاسلام زاهدی فرد بیان کرد: در تفاهم‌نامه مذکور مقرر شد که برخی رشته‌های متناسب با خانواده طلاب بومی سازی شود و با درخواست مرکز خدمات این رشته‌ها ایجاد و فنی و حرفه‌ای با فراهم کردن شرایط برای فارغ‌التحصیلان مدرک صادر نماید.

وی با اشاره به رشته‌های مورد نیاز خانواده طلاب گفت: رشته تربیت مبلغ خانواده یکی از رشته های درخواستی ویژه خانواده طلاب است و بر اساس آن همسران طلاب در سفرهای تبلیغی می‌توانند در کنار مبلغین به بحث تبلیغ بین خانواده‌ها بپردازند.

معاون فرهنگی مرکز خدمات استان قم ادامه داد: رشته مشاوره خانواده یکی دیگر از رشته ها است که بر اساس آن همسران طلاب می‌توانند پس از آشنایی با تکنیک های خانواده، مشکلات خانواده‌ها را حل کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد که فرم های خام فنی و حرفه‌ای در اختیار مرکز خدمات قرار گیرد و پس از بررسی‌ها چند رشته تخصصی ویژه خانواده طلاب در سایت فنی و حرفه‌ای به عنوان رشته خانواده‌های حوزوی رسما اعلام شود و الحمدالله این کار انجام شده و رشته های مبلغ خانواده و مشاوره خانواده پیشنهاد شده است.

حجت الاسلام زاهدی فرد تصریح کرد: هماهنگی لازم با اساتید و مشاورین حوزوی امور فوق انجام شده که بحث‌های آموزشی این دوره‌ها را انجام دهند و سپس مقرر شده است که فنی و حرفه‌ای برای ارائه مدرک رسمی مقدمات کار را فراهم کند.

وی اذعان داشت: به دلیل کمبود و محدودیت رشته‌های قابل ارائه در سازمان فنی و حرفه‌ای و بعد از پیگیری مرکز، به همت آقای دکتر عطارنیا مدیر کل سازمان، کمبود مذکور از طریق تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین مرکز خدمات، سازمان فنی و حرفه‌ای و کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان قم برطرف گردید.

معاون فرهنگی مرکز خدمات استان قم مطرح کرد: بر اساس قرارداد فوق تمام آموزشگاه‌های خصوصی تحت اشراف فنی و حرفه‌ای، تمامی رشته های خود را با تخفیف ویژه به طلاب محترم و خانواده‌های ایشان ارائه نمایند.

وی ادامه داد: از سال 93 تا ابتدای سال 94 حدود 400 نفر از خانواده طلاب از ظرفیت فنی و حرفه‌ای استان قم استفاده کردند و این آمار به غیر از آمار بخش خصوصی و آموزشگاه‌های خصوصی است و یکی از فرزندان طلاب نیز که در همین آموزشگاه‌ها آموزش دیده بود در سال گذشته از دست وزیر صنایع لوح تقدیر دریافت کرد.

حجت الاسلام زاهدی فرد بیان کرد: مرکز خدمات درصدد است که این ظرفیت را ارتقا دهد و با قرارداد جدید و همچنین اضافه کردن رشته های بومی خانواده طلاب، خانواده‌ها را برای استفاده از این ظرفیت تشویق کند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات خانواده‌ها این بود که برای یک رشته ناچار بودند یک مسافت طولانی را طی کنند ولی با قرارداد جدید این مشکل برطرف شده است چراکه در سطح استان حدود 3 هزار آموزشگاه خصوصی وجود داد که خانواده طلاب می‌توانند از آنها استفاده کنند.

معاون فرهنگی مرکز خدمات استان قم ابراز داشت: سال گذشته در ایام بین عید غدیر و قربان نمایشگاهی از محصولات و صنایع دستی که به واسطه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خانواده‌های طلاب ایجاد شده بود در مرکز خدمات نمایندگی پردیسان برگزار شد که با استقبال خوبی نیز همراه بود و بازدید بسیاری خوبی نیز از نمایشگاه صورت گرفت.

وی عنوان کرد: مرکز خدمات درصدد است که در طبقه همکف مرکز خدمات نیز یک نمایشگاه دائمی برای محصولات و صنایعی که خانواده طلاب تولید می کنند برگزار کند که به واسطه آن هم محصولات خانواده طلاب عرضه شود و هم دیگر طلاب متوجه این فعالیت‌ها شده و استقبال از این دوره‌های افزایش یابد.

حجت الاسلام زاهدی فرد با اشاره به یکی از ویژگی‌های مهم تفاهم‌نامه اخیر ویژه خانواده طلاب گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه اگر خانواده طلاب از آموزش‌ها برخوردار شده و مدرک دریافت کنند فنی و حرفه‌ای بدون هیچ محدودیتی برای کسانی که دارای مدرک کاردانی هستند مجوز آموزش و همچنین تسهیلات دیگری از جمله وام بانکی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha