جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
چهارمین جلسه شورای منطقه‌ای مدیران مراکز خدمات حوزه جنوب کشور

حوزه/ معاون خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور بر ضرورت جهاد فرهنگی و فکری در راستای مقابله با هجمه های دشمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلپایگان، حجت الاسلام قمرزاده، در چهارمین جلسه شورای منطقه‌ای مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه منطقه مرکز و جنوب کشور، در گلپایگان، جهاد فرهنگی را دارای دو عنصر تلاش و مقابله دانست و بیان کرد: همان طور که سالهاست جهاد سازندگی داریم، امروز در جامعه نیازمند جهاد فرهنگی و فکری هستیم تا به مقابله با دشمنان بپردازیم.

معاون خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه های علمیه، به رابطه جهاد فرهنگی با حوزه اشاره کرد و افزود: نقش برگزاری شورای منطقه‌ای در برنامه‌ریزی و تحقق امور فرهنگی، حمایت از مراکز حوزوی البته با در نظر گرفتن ظرفیت، پتانسیل و شرایط حوزه‌ها جهت رسیدن به سند چشم‌انداز فرهنگی و حمایت از خانواده‌های محترمشان می‌باشد.

وی همچنین نقش شورای منطقه‌ای را استفاده از پتانسیل‌های استانی و منطقه‌ای دانست و خواستار ارائه نظرات و پیشنهادات کمیته فرهنگی استان‌ها به این معاونت شد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام جباری، مدیرکل فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز به حمایت‌های فرهنگی صورت گرفته از خانواده های طلاب و روحانیون که با همکاری اساتید، مشاورین و مدیران استانی به صورت نشست‌های علمی تخصصی صورت گرفته است اشاره و مؤثرترین روش اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها را پیامک عنوان کرد.

مهدی جعفریان، مدیرکل رفاهی مرکز خدمات حوزه نیز با تشریح کارهای صورت گرفته در طرح معیشت، کمیسیون ویژه مستقل استانی و استفاده از پتانسیل‌های فروشگاهی در استان‌ها، ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک خدمات رفاهی بر مبنای اهداف حوزه‌ها و با حمایت بیشتری صورت پذیرد

در این جلسه همچنین مدیران مراکز خدمات حوزه های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کاشان و مسئولین نمایندگی‌های شهرضا و گلپایگان در خصوص مسائلی چون چگونگی ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های طلاب و روحانیون، ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به شرایط منطقه‌ای و چگونگی ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات اساتید و محققین هر منطقه به معاونین فرهنگی استان ها برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، نکاتی را بیان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha