چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سنجش سلامت طلاب

حوزه/ معاون سلامت و تأمین اجتماعی مرکز خدمات استان قم از اجرای طرح سنجش سلامت بیش از ۱۰۰۰ طلبه جدیدالورود مدارس علمیه استان قم خبر داد.

حجت الاسلام رضا حسنی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»با اعلام این خبر، بیان کرد: طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود به عنوان یک سرمایه است و اگر دارای سلامت نباشد نمی‌تواند به رسالت و وظیفه خود به خوبی عمل کند.

وی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه های علمیه  منعقد گردید مقرر شد افرادی که وارد حوزه می‌شوند؛ مورد چکاب قرار گیرند و بعد از تائید مرکز خدمات، واحد بهداشت و سلامت و معاونت سلامت و تأمین اجتماعی مرکز خدمات پذیرش شوند.

معاون سلامت و تأمین اجتماعی مرکز خدمات استان قم با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت اساتید مدارس علمیه قم تصریح کرد: سال گذشته تعداد 800 نفر از اساتید حوزه علمیه قم مورد چکاب قرار گرفتند و امسال نیز این طرح ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت اساتید حوزه علمیه با مراجعه به منزل این عزیزان و در کمال احترام و تکریم انجام می‌شود انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: یکی از برنامه‌های دیگر معاونت سلامت و تأمین اجتماعی مرکز خدمات استان، شناسایی بیماران و ارجاع به بیمارستان و پیگیری درمان ایشان است که در سال گذشته حدود 300 نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند و پرونده سلامت برای آنها تشکیل شد.

وی اذعان داشت: علاوه بر چکاب طلاب جدیدالورود استان قم، تعداد 500 نفر از طلاب خوزستانی که در یک اردو در قم حضور داشتند با همت مرکز خدمات استان مورد چکاب قرار گرفتند.

معاون سلامت و تأمین اجتماعی مرکز خدمات استان قم با بیان اینکه اجرای طرح سنجش سلامت و برنامه‌های بهداشتی و درمانی ویژه طلاب و خانواده‌ها در دستور کار این معاونت قرار دارد گفت: طلاب و خانواده‌های  آنان یک سرمایه هستند و ما به عنوان خادم در خدمت این عزیزان هستیم و تا آنجایی که در توان خودمان است و مرکز در دستور کار دارد به طلاب خدمت خواهیم کرد.

وی عیادت از بیماران را یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت اعلام کرد و افزود: همکاران معاونت تأمین اجتماعی قم با همراهی کارشناسانی روزانه در قالب هیئت‌هایی به منزل بیماران و یا بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند وضعیت بیماری و داروهای بیماران را مورد بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha