شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: حادثه ناگوار اخیر در مکه مکرمه بار دیگر نشان داد که آل سعود و زمامداران آن به هیچ وجه صلاحیت و شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت شهادت جمعی از حجاج بیت الله الحرام در این واقعه دردناک از جمله هموطنان ایرانی که حاصل قصور و سوء مدیریت سعودی ها بوده است، گفت: سقوط جرثقیل در حرم امن الهی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از زائران خانه خدا از کشور های مختلف به عینه بی تدبیری و عدم شایستگی آل سعود را در اداره حرمین شریفین نشان داد و باید حکام این رژیم پاسخگوی این حادثه باشند.

وی افزود: واقعاً چه ضرورتی داشت که این ساخت و سازها در موسم حج که میلیون ها نفر به عربستان می آیند انجام شود، آیا نمی شد این کار با تدبیر و برنامه بهتر در زمان دیگری صورت می گرفت؟!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با انتقاد از عدم رعایت اصول اولیه ایمنی در این پروژه توسعه حرم اظهار داشت: سران آل سعود مسئولیت مدنی بین المللی در این خصوص دارند و اتفاقی که افتاده بر خلاف اصول مهندسی و اصول مدنی است و لذا در این خصوص می بایست پاسخگوی افکار عمومی جهان اسلام باشند.

وی افزود: امیدواریم که این گونه حوادث دردناک در آینده تکرار نشده و باعث جریحه دار شدن قلوب میلیون ها مسلمان نگردد .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha