شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانه خدا

حوزه/ پایگاه رادیوی آمریکایی سوا که به زبان عربی پخش می شود، با انتشار گزارشی مفصل از حوادث و اتفاقاتی که در موسم حج رخ داده و منجر به کشته شدن صدها نفر از زائران خانه خدا شده، خواستار گرفتن مدیریت حج از آل سعود شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»موسم حج یکی از منابع درآمد آل سعود است که سالیانه 8.5 میلیون دلار به خزانه این کشور سرازیر می کند و با این حال وقوع حوادث مختلف در این ایام و کشته شدن زائران خانه خدا باعث شده افکار عمومی مسلمانان جهان متوجه عدم توانایی آل سعود در مدیریت موسم حج بشود.

پایگاه رادیوی آمریکایی سوا که به زبان عربی پخش می شود، روز جمعه با انتشار گزارشی مفصل از حوادث و اتفاقاتی که در موسم حج رخ داده و منجر به کشته شدن صدها نفر از زائران خانه خدا شده، خواستار گرفتن مدیریت حج از آل سعود شد.

در این گزارش به حوادث مرگباری همچون آوار شدن هتلی در مکه و کشته شدن 76 نفر در سال 2006 و کشته شدن 364 نفر در حادثه رمی جمرات در منی در سال 2006 و کشته شدن 251 حاجی در 2004 و کشتار حاجیان ایرانی توسط نیروهای آل سعود در 1987 و شهادت 402 زائر اشاره شده است.

این گزارش سپس از قول شیخ طارق یوسف امام جماعت مسجد اولی الالباب نیویورک نقل می کند که گفته: سرزمین حرم الهی ملک طلق آل سعود و حکومت آنها نیست، بلکه متعلق به تمام مسلمانان است.

وی افزود: آل سعود بارها ثابت کرده اند که توانایی مدیریت موسم حج را ندارند و طرح های توسعه نیز نوعی فریب کاری آل سعود برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی های خود می باشد و خواسته ما این است که مدیریت موسم حج در عربستان را سازمانی مستقل و غیر وابسته به هیچ کشوری مانند سازمان کنفرانس اسلامی بر عهده بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha