شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله احمدی فقیه  یزدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسئولان عربستان سعودی باید پاسخگوی خون های ریخته شده در حادثه سقوط جرثقیل در مکه باشند.

آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت کشته شدن جمعی از زوار و حجاج در این حادثه به خصوص جان باختگان ایرانی اظهار داشت: شعائر الهی عظمت بسیاری دارد به خصوص مسجدالحرام که عبادت در آن جزو مسایل مهم شعائر است و اساساً حفظ شعائر از لوازم جدی مسلمانی است.

وی افزود: همه مسئولان سعودی که متولی امر حج و اداره حرمین شریفین هستند باید امنیت و آرامش لازم را برای حجاجی که خالصانه برای عبادت خدا به سرزمین مقدس مکه آمده اند فراهم کنند و بی شک حفظ جان آن ها برای متولیان عربستان و اداره کنندگان مسجد الحرام از اوجب واجبات است.

این استاد حوزه تاکید کرد: از این رو به خاطر این حادثه دلخراش و ضایع کردن حقوق زوار و حجاج باید پاسخگو باشند و سهل انگاری و قصور در این باره به هیچ وجه قابل گذشت نیست  چرا که منجر به از دست رفتن جان عده ای مظلوم و مجروح شدن شمار زیادی از حجاج شده است.

وی گفت: به اعتقاد بنده این مساله باید تعقیب و دنبال شود و به طور صحیح جدیت صورت گیرد تا دیگر شاهد بروز و ظهور این گونه حوادث ناگوار نباشیم.

آیت الله احمدی فقیه یزدی بیان داشت: البته این گونه حوادث در مکه و جریان حج سابقه زیادی دارد که از آتش سوزی گرفته تا سقوط حجاج در اماکن مختلف و غیره را شامل می شود و لذا باید در آینده تمهیداتی اندیشیده شود تا نسبت به حقوق مردم از ملت های گوناگون اسلامی در سراسر دنیا رعایت لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر جرثقیلی کار می کند باید حفاظ های مطمئنی در کنارش باشد و اساساً سوال ما این است که چه لزومی داشته که در ایام حج که صدها هزار نفر برای انجام اعمال حج به مکه می آیند آن ها ساخت و ساز داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha