دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مکه مکرمه/حج

حوزه/ بهترین روش برای مدیریت اعمال و مناسک حج آن است که ستادی متشکل از کشورهای بزرگ اسلامی تشکیل شود تا بار دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، شورای حوزه علمیه استان بوشهر، در پیامی با تسلیت جان باختن تعدادی از حجاج، خواستار تشکیل ستاد اجرای مراسم حج متشکل از کشورهای اسلامی شد. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

"ومن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِراً إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَكَانَ اللّهُ غفُوراًرَحيماً"

در روز عید قربان سالروز امتحان بزرگ الهی که ابراهیم فرزند خود اسماعیل را به قربانگاه برد و از آن امتحان سربلند بیرون آمد، در مراسم حج امسال نیز زائرین حرم امن الهی، تعلقات دنیوی خود را به قربانگاه بردند و به رسم حضرت ابراهیم از وابستگی های دنیوی دل بریدند، اما مدیریت نادرست اعمال و مناسک حج باعث شد عده زیادی از حاجیان، قربانی بی کفایتی و بی تدبیری مسئولین گماشته شده آل سعود شوند تا فاجعه ای تلخ، غم انگیز و بی سابقه در مراسم حج به ثبت برسد.

بر همگان روشن است که دل مشغولی مسئولین ارشد سعودی به حمایت از تروریست های تکفیری در جهان به ویژه سوریه و همچنین دغدغه حمله به مردم بی دفاع یمن و کشتار مظلومانه زنان و کودکان و همچنین حمایت از رژیم دیکتاتوری آل خلیفه باعث شده است که زمام مدیریت مسائلی مانند مراسم حج از دست آنان خارج شود و مدیریت این مراسم فاقد نیروهای با تجربه باشد.

قطعاً تمام دنیا حکام سعودی را مسئول مستقیم این فاجعه می داند و همچنان که بسیاری از کشورهای اسلامی اعلام کرده اند بهترین روش برای مدیریت اعمال و مناسک حج آن است که ستادی متشکل از کشورهای بزرگ اسلامی برای این مهم در نظر گرفته شود تا بار دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

شورای مدیریت حوزه های علميه استان بوشهر با تسلیت این فاجعه ناگوار به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و طلب علّو درجات براي درگذشتگان و طلب صبر و اجر برای خانواده های داغدار از خداوند متعال، انزجار و نفرت خود را از مسئولان بی تدبیر سعودی اعلام می دارد و از مسئولین محترم جمهوری اسلامی می خواهد که در پیگیری امور و کمک به مجروحان و مفقودان حادثه از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

شورای مدیریت حوزه های علميه استان بوشهر

4/7/94

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha