سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حادثه منا

حوزه/ امروز وابستگی عربستان و حکام این کشور به استکبار جهانی و آمریکا بزرگترین چالش پیش روی جهان اسلام محسوب می شود و باید برای خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان، مسلمانان بیش از گذشته با هم متحد شوند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمدی شاهرودی، امروز در تجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان لرستان، در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه آل سعود حرم امن الهی را ناامن کرده گفت: آل سعود با بی کفایتی و بی تدبیری خود این جنایت خونین را مرتکب شد و در این زمینه باید به جهان اسلام پاسخگو باشد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، با بیان این که این حجاج با سفر معنوی خود برای بهره گیری از قرب الی الله رفته بودند افزود:درگذشتگان و حاجیان این حادثه مهاجر الی الله بوده اند که مسئولان عربستان با ناکارآمدی در مدیریت خود باعث کشتار جمعی از مهمانان الهی شدند.

وی با اشاره به اینکه در حادثه اخیر منا دو نگاه ویژه وجود دارد، بیان داشت:نگاه اول این است که این حادثه، فاجعه ای عظیم برای جهان اسلام و مسلمین به شمار می آید و تا ابد در خاطر انسان های الهی و آزاده باقی می ماند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی، نگاه دوم را نگاه ابراهیم خلیل به این سرزمین بر شمرد و اظهار داشت:روزی که حضرت ابراهیم( ع) در این سرزمین به بنای خانه خدا مشغول شد از پروردگار خواست تا این سرزمین را مکان امن خود قرار داده و برکات خود را بر  آن نازل فرماید.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، در ادامه با اشاره به اینکه امروز مدیران بی کفایت عربستان موجبات سختی و عذاب را در این سرزمین به وجود آورده اند تاکید کرد:وابستگی عربستان و حکام این کشور به استکبار جهانی و آمریکا بزرگترین چالش پیش روی  جهان اسلام محسوب می شود و باید برای خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان ،مسلمانان بیش از گذشته با هم متحد شوند.

وی، حج را بزرگترین سرمایه وحدت بخش مسلمین خواند و تصریح کرد:آل سعود نفرین مسلمانان را به همراه خود دارند و طی سالهای گذشته تاکنون موجب به شهادت رسیدن هزاران مهمان خانه خدا شده اند و امروز باید مسلمانان بر فهم و بی تدبیری این حکام مستبد نفرین کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور  با اشاره به اینکه حوادث اخیر مکه از تغییر رویکرد محافظه کارانه آل سعود به رویکرد نظامی گری سرچشمه می گیرد خاطر نشان کرد:پیامد این تغییر رویکرد را امروز در جنگ یمن و بحرین شاهد هستیم.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی در پایان با بیان اینکه حرمین شریفین باید با مدیریت جامعه اسلامی اداره شوند گفت:این اتفاقات اخیر عجز و ناتوانی حکام آل سعود در اداره حج را می رساند و برای مدیریت این حرمین شریفین باید هر چه سریعتر جامعه اسلامی تصمیم بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha