دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کلاس درس

حوزه/ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان لرستان از وجود ۴۱ مبلغ در مدارس دخترانه و پسرانه این استان، با عنوان مدارس امین خبر داد.

حجت الاسلام محمد ولی پور ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد گفت:از 41مبلغ حاضر در استان ۲۵نفر خواهران مبلغ و ۱۶نفر روحانی هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال کیفی سازی آموزش مدارس امین به صورت جدی در دستور کار معاونت تبلیغ و تهذیب قرار دارد  افزود:در این رابطه با برگزاری مستمر جلسات و کارگاه ها برای افزایش ارتقای اگاهی مبلغان در مدارس تلاش می کنیم مدارس امین استان ساماندهی شود.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه براساس انعقاد تفاهم نامه حوزه علمیه با آموزش و پرورش تلاش می شود توان تبلیغی مبلغان در مدارس برای پاسخگویی به شبهات دانش آموزان افزایش یابد تصریح کرد:در طرح ارزشیابی مدارس امین، مبلغان براساس ۱۰شاخصه مورد ارزشیابی قرار می گیرند و در رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تبلیغ آنها در مدارس تصمیمات لازم اتخاذ می گردد.

حجت الاسلام ولی پور در ادامه با اشاره به ضرورت وجود مبلغان در مدارس و پاسخگویی به نیاز های دینی و فرهنگی دانش آموزان خاطر نشان کرد:باید تلاش شود دانش آموزان تمام مدارس از وجود روحانی و مبلغ بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مبلغان علاوه بر اقامه نماز جماعت در آموزش احکام و مشاوره های دینی در زمینه های متفاوت به دانش آموزان خدمت می کنند اظهار داشت:مبلغان در پاسخگویی به شبهات دینی نوجوانان نیز فعالیت دارند و تلاش می کنند با ارتقای بصیرت و بینش دینی و سیاسی به سوالات دانش آموزان پاسخ دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha