یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
سعید مهدوی امین لرستان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، از برگزاری همایش سراسری شهدای مداح، ۱۴مهر ماه جاری در این استان خبر داد.

حجت الاسلام سعید مهدوی امین، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اعلام این مطلب گفت:تشکل ها و هیات مذهبی از ظرفیت های اساسی جهان تشیع برای گسترش فرهنگ ناب اسلام و شیعی هستند و امروز باید این تشکل ها ساماندهی و منسجم به فعالیت مذهبی بپردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰هزار هیات مذهبی در کشور ساماندهی شده، افزود: از این میزان هیات ساماندهی شده در کشور، قریب به ۲هزار و ۳۰۰هیات در استان لرستان به فعالیت مذهبی مشغول اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، با ابراز امیدواری از اینکه هم اکنون هیات مذهبی دارای شکل سازمان یافته ای از هیت امنا هستند یادآور شد:امروز در تمام هیات مذهبی ساماندهی شده وجود روحانی،رابط فرهنگی و کارشناس قرآنی نیازیی ضروری می باشد.

حجت الاسلام مهدوی امین، با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم گردهمایی روحانیون اعزامی با عنوان طلایه داران تبلیغ در استانها برگزار می شود اظهار داشت:گردهمایی طلایه داران تبلیغ هر ساله قبل از اعزام مبلغان با هدف توجیه و ارائه محورها و راهکارهای تبلیغی برای منابر مبلغان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال در تمام شهرستان های استان لرستان گردهمایی هیات مذهبی برگزار می شود تصریح کرد:عزاداری های مردم لرستان همیشه در سطح ملی از عزاداری های باشکوه و همراه با آیین های خاص همراه است لذا، امسال نیز تمام تمهیدات لازم برای برپایی عزاداری خالصانه ابا عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان اتخاذ شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه باید فعالیت هیات مذهبی با همان شور ویژه برای حضور حداکثری جوانان برپا شود گفت:در عزاداری های ویژه ائمه معصوم(ع) باید تلاش شود تا با بصیرت و بینش این عزاداری ها صورت گیرد و از هر گونه بدعت و آسیب در این هیات جلوگیری گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha