پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله واعظ طبسی

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی، از مردم شریف و شهیدپرور دعوت كرد، عصر فردا در مراسم تشییع و بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، آیت الله واعظ طبسی، در پیامی فاجعه اندوهناک سرزمین امن الهی و جان باختن جمع کثیری از ضیوف الرحمن از سرتاسر جهان اسلام در سرزمین منا را باعث تأثر و تألم عمیق اعلام و خاطر نشان کرد: این مسافران حرم امن پروردگار که برای به جا آوردن مناسک عبودیت به قصد بیت الحرام هجرت نمودند، در عروجی عاشقانه به دیدار معبود شتافته و امت اسلامی را در سوگی بزرگ نشاندند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در این میان تعدادی از هموطنان گران‌قدر ما نیز سالک این طریق نورانی شدند و کشور عزیزمان را غرق عزا کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بی کفایتی و سوء مدیریت رژیم سعودی بیش از پیش در این حادثه دردناک نمایان شد، تصریح کرد: رژیم آل سعود با تجهیز و حمایت گروهک‌های تکفیری و تروریستی و نیز حمله به مردم مسلمان یمن، دستش به خون کودکان، زنان و مردان بی‌گناه آلوده است.

آیت الله واعظ طبسی یادآور شد: به طور قطع همان‌طور که رهبری معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند، مسئولیت این حادثه بزرگ و جان‌گداز به عهده آل سعود است.

وی همچنین خاطرنشان کرد در جوار مضجع منور حضرت ثامن الحجج، امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) برای آن عزیزان علوّ درجات و همجواری با رسول الله(ص) و خاندان مطهرش  و برای خانواده‌های آن عزیزان صبر و اجر و برای آسیب‌دیدگان و مجروحان شفای عاجل از پیشگاه خداوند بزرگ مسألت می کنم.

نماینده ولی فقیه در خراسان در پایان از مردم شریف و شهیدپرور دعوت کرد با شرکت پرشور در مراسم تشییع جان باختگان، در آیین بزرگداشت آن سفرکردگان که روز یکشنبه ، 12 مهرماه، از ساعت 15 تا 17 در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، شرکت و با طلب مغفرت برای درگذشتگان این حادثه، با خانواده‌های داغدار این عزیزان همدردی کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha