شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام هاشمی

حوزه/ سعودی‌ها باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام هاشمی، از کارشناسان مسائل سیاسی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل، به حادثه تلخ و ناگوار منا اشاره کرد و گفت: مقصر اصلی این واقعه، حکام خود فروخته آل سعود هستند و همان طور که رهبر انقلاب فرمودند، این قضیه فراموش نخواهد شد و ملت‌ها به‌طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودی‌ها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن دیگران، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.

این کارشناس حوزوی، ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود، آنان را بی کفایت خواند و ابراز داشت: در این برهه از زمان وظیفه امت اسلامی این است که متحد و یکپارچه و به دور از هر گونه تفرقه و اختلاف افکنی، پیرو خط ولایت بوده و خواستار محکومیت عاملان اصلی این حادثه باشند.

وی در ادامه، روشنگری در جامعه را وظیفه اصلی طلاب و روحانیون خواند و به تلاش های خصمانه دنیای استکبار به ویژه آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد افزود: با بصیرت افزایی می توان جلوی زیاده خواهی های استکبار و تکرار حوادث تلخ تاریخی را گرفت.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: بصیرت و بصیرت افزایی عامل اصلی بیداری امت اسلام بوده و حوادث تاریخی نشان داده که بی تفاوت بودن، از صدر اسلام تا کنون یکی از نقاط ضعف بزرگ امت اسلامی بوده که حتی پیامبر(ص) و امامان معصوم (ع) ما هم با آن روبرو بوده اند، لذا نباید در مقابل دشمنان بی تفاوت بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha