سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بحرین

حوزه/ انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد: بیش از ۳۵۰۰ مورد شکنجه و بدرفتاری توسط نیروهای امنیتی با روزنامه نگاران صورت گرفته که نظام هیچ برخوردی با عاملان این جنایت ها انجام نداده است و برخی از این جنایتکاران نیز از خاندان حاکم هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن حقوق بشر بحرین در گزارش جدید خود اعلام کرد رژیم آل خلیفه با موارد متعدد نقض حقوق رسانه ها برخورد جدی ندارد و عاملان حمله به روزنامه نگاران از مجازات مصون هستند و علاوه بر این گزارشی از حمله به منازل مردم و بازداشت های غیر قانونی ارائه کرد. شیخ عباس الجمری نیز که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده حکم بازداشت موقت وی تا یک هفته دیگر تمدید شد و از سوی دیگر شیخ عیسی عید پس از آنکه توسط نیروهای امنیتی به تحریک علیه نظام متهم شده بود آزاد شد.

مصونیت قانونی عاملان حمله به روزنامه نگاران

انجمن حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی پایان دادن به مصونیت از مجازات در جرائم علیه روزنامه نگاران، اعلام کرد مصونیت از مجازات، عامل اصلی افزایش موارد بی قانونی و نقض حقوق شهروندان توسط نیروهای امنیتی است و به واسطه همین سیاست رسمی شاهد افزایش میزان جنایت ها و محدودیت آزادی رسانه ای در بحرین هستیم و مسئولان نیز عاملان این جنایت ها علیه رسانه ها و روزنامه نگاران را مجازات نمی کنند به گونه ای که تعداد این جنایت ها و نقض حقوق به 295 مورد در چهار سال گذشته رسیده است.

در این بیانیه آمده بیش از 3500 مورد شکنجه و بدرفتاری توسط نیروهای امنیتی با روزنامه نگاران صورت گرفته که نظام هیچ برخوردی با عاملان این جنایت ها انجام نداده است و برخی از این جنایتکاران نیز از خاندان حاکم هستند.

حمله به 30 منزل در یک روز

انجمن حقوق بشر بحرین همچنین اعلام کرد نیروهای امنیتی صبح روز سه شنبه به 17 منطقه مختلف در بحرین حمله ور شده اند و 34 شهروند را به صورت غیر قانونی و با حمله به منازل آنها بازداشت کرده اند.

بنا بر این گزارش این حملات آل خلیفه به مناطق ستره، کرباباد، منامه، الدیه، المالکیة، الدیر، الهملة، جنوسان، توبلی، جرداب، حمد، نویدرات، عالی، باربار، النبیه صالح، البلاد القدیم و العکر صورت گرفته است.

انجمن حقوق بشر بحرین از دولت بحرین خواسته در مورد این موارد نقض حقوق شهروندان به جامعه بین الملل پاسخگو باشد.

تمدید حکم بازداشت شیخ الجمری

خبرها حاکی از آن است که دادگاه بحرین روز سه شنبه حکم بازداشت موقت شیخ ملا عباس الجمری روحانی بحرینی را برای دومین بار به مدت یک هفته دیگر تمدید کرده است.

نیروهای امنیتی شیخ الجمری را برای تحقیقات احضار کرده و به دادگاه تحویل داده اند تا بازجویی ها از وی به عمل بیاید.

شیخ عیسی عید آزاد شد

نیروهای امنیتی آل خلیفه همچنین روز سه شنبه شیخ عیسی عید را آزاد کردند.

شیخ عید برای انجام تحقیقات و بازجویی به مرکز پلیس میدان 17 شهر حمد احضار شده بود و به تحریک علیه نظام متهم شده بود که بازداشت وی با اعتراض و موج محکومیت جمعیت های حقوق بشر و سیاسی روبرو شد و همگی موج بازداشت و احضار علما و روحانیون توسط نیروهای امنیتی را محکوم کردند و این کار را موجب بی احترامی به علما دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha