شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام حسن عسکری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد گفت: آماده سازی جامعه برای غیبت از مهم ترین کارهای امام حسن عسکری(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد مراسم عزاداری شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ظهر امروز در مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با حضور طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری( ع) گفت:از دوران امام جواد(ع) تا دوران امام حسن عسگری( ع) امامان تلاش می کردند در دوران خفقان حکام مستبد آن زمان، زمینه را برای غیبت امام عصر(عج) فراهم نمایند.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان اینکه امام حسن عسکری( ع) در دوران امامت خود کمتر با مردم دیدار حضوری داشت تصریح کرد:آن امام همام با علم وافر خود از پشت پرده سوالات و شبهات مردمی را پاسخگو بود.

وی با بیان اینکه جنبه سیاسی زندگانی امام حسن عسگری( ع) بارزترین جنبه های دوران زندگی آن امام همام بود خاطر نشان کرد: این امام همام با وجود شرایط خفقان آن دوران با زیرکی کامل ،شیعیان را هدایت و رهبری می نمود.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد صبر،تحمل و بردباری را نیز از دیگر خصایص و ویژگی های اخلاقی امام حسن عسگری( ع) برشمرد و بیان داشت:آن بزرگوار با بهره گیری از صبر و بردباری گره کار شیعیان را در شرایط سخت و بحرانی حل می نمود و زمینه را برای امامت و ولایت فرزندش امام مهدی( عج) فراهم می ساخت.

حجت الاسلام شمسی فر در بخش دوم سخنان خود به خطر جریانهای تکفیری و گروههای تروریستی اشاره کرد و اظهار داشت:در طول صدر اسلام تا کنون دشمنان همواره برای ضربه زدن به اسلام و شیعیان از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند و همواره برای رسیدن به مقاصد خود از غفلت و جهل مردمی استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین رسالت مبلغان ارتقاء بینش و بصیرت توده های مردمی است گفت:مبلغان نقش مهمی در خنثی کردن توطئه ها و مقاصد شوم دشمنان اسلام و مکتب تشیع دارند و باید در پاسخگویی به سوالات و شبهات مردمی آماده باشند.

وی با بیان اینکه تفرقه بین امت اسلام از اساسی ترین راهبرد اصلی دشمنان جبهه کفر است افزود:دشمن برای ضربه به جبهه حق، سعی دارد با تفرقه بین مسلمانان دین اسلام را غلط جلوه دهد و اسلام ناب محمدی را دینی خشنی معرفی کند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha