سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حسینی قزوینی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقاتی ولی عصر(عج) گفت: شبکه جهانی ولایت هیچگاه در فعالیت‌های سیاسی ورود نمی‌کند؛ چرا که شبکه ولایت ضمن تأکید بر معارفی بودن خود، آماده همکاری با علمای برجسته جهان اسلام از جمله فضلای شیعه عراق است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی،  امشب در نشستی با  شیخ اکرم الکعبی دبیر کل حرکت النجباء از گروه های مقاومت عراق که  در ساختمان  شبکه جهانی  ولایت در قم  برگزار شد با اشاره به تأسیس شش ساله  این شبکه جهانی، تصریح کرد: این شبکه جهانی تنها شبکه ایرانی است که ضمن پخش در پنج قاره جهان، به پاسخگویی مستند به شبهات شبکه های وهابی می پردازد.

رئیس شبکه جهانی ولایت به جایگاه و تاثیرگذاری این شبکه  در میان شبکه‌های وهابی اشاره کرد و اظهار داشت: پاسخگویی به مباحث معرفتی به گونه‌ای است، که بارها شبکه‌های وهابی از نقد مستدل این شبکه عاجز مانده اند.

وی با بیان این که در سال جاری بعد از وقایع نیجریه و دستگیری شیخ زاکزاکی، بخشی از ساعت این شبکه به ارائه مطالبی به زبان نیجریه‌ای اختصاص یافت، ابراز داشت: در راهپیمایی اربعین امسال نیز 45 تن از برادران اهل سنت، به این مراسم معنوی اعزام شده و برنامه‌های سفری ایشان به صورت مستند تلویزیونی پخش گردید.

هرگونه اهانت به مقدسات اهل سنت، خط قرمز شبکه ولایت

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با تأکید بر این که هرگونه اهانت به مقدسات اهل سنت، خط قرمز شبکه ولایت بوده،  و توهین گناهی نابخشودنی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در فعالیت شش ساله، این شبکه هیچگاه اجازه نداده‌ایم کارشناسان به مقدسات اهل سنت توهین کنند؛ حتی اگر مخاطب برنامه، مطلبی را که بوی اهانت از آن بیاید، مطرح نماید، بلا فاصله تلفن آن قطع می‌شود.

وی به  تقدیر و تشکر  علمای اهل سنت از شبکه جهانی ولایت به خاطر رفتار و برنامه های وحدت آفرین آن اشاره نمود و یادآور شد: بسیاری از مسلمان شیعه و سنی ساکن در کشورهای اروپایی از برنامه‌های این شبکه تقدیر کرده و خواستار تداوم آن شده‌اند.

رئیس شبکه جهانی ولایت با بیان این که در ایران تنها شبکه‌ای هستیم که از علمای اهل سنت در برنامه‌های زنده خود استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: بسیاری از ائمه جمعه اهل سنت، از جمله امام جمعه سنندج در برنامه‌های زنده این شبکه، شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی به دیدار خود با آیت الله العظمی سیستانی و تقدیر معظم‌له از برنامه‌های شبکه جهانی ولایت، اشاره نمود و اذعان داشت: این شبکه هیچگاه در فعالیت‌های سیاسی ورود نمی‌کند؛ چرا که شبکه ولایت ضمن تأکید بر معارفی بودن خود، آماده همکاری با علمای برجسته جهان اسلام از جمله فضلای شیعه عراق است.

رئیس شبکه جهانی ولایت با تاکید بر این که همه برنامه‌های شبکه جهانی ولایت در نقد وهابیت، به صورت مستند و مستدل ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در غالب موارد، برای پاسخگویی به شبهات مطرح شده، از منابع و کتب رسمی اهل سنت استفاده می‌شود.

وی جنایات تاریخی وهابیت را نیز مورد توجه قرار داد و یادآور شد: کارهایی که امروز داعش انجام می‌دهد، قابل مقایسه با جنایات فجیع و کشتار بی‌رحمانه دوران ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی به گستره 50 میلیونی مخاطبان شبکه جهانی ولایت در سراسر گیتی اشاره نمود و ابراز داشت: چندی پیش در حین بازدید چند تن از علمای اهل سنت از شبکه جهانی ولایت، برخی از فتاوای علمای وهابی به آنها عرضه شد، ایشان با تعجبی فراوان می‌گفتند، اگر این‌ فتاوا در کشورهای اهل سنت پخش گردد، بسیاری از مردم از وهابیت متنفر خواهند شد.

شبکه‌های ماهوراه‌ای وهابی، به دنبال تفرقه مذهبی میان شیعه و سنی هستند

شیخ اکرم الکعبی دبیر کل حرکت النجباء نیز در این دیدار بر حمایت شبکه‌های وهابی از سوی آمریکا و انگلیس اشاره نمود و تأکید کرد: شبکه‌های ماهوراه‌ای وهابی، به دنبال تفرقه مذهبی میان شیعه و سنی هستند.

وی در پایان آمادگی شبکه ماهواره‌ای نجباء برای همکاری در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای را اعلام نمود و اظهار داشت: ما باید با وحدت و تعامل جنایات داعش و تکفیری ها را بر ملا کرده، زمینه آگاه سازی مردم را فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha