شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  قزوینی ، مدیر شبکه جهانی ولایت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به شبهه افکنی وهابیت علیه تشیع، بر ضرورت پاسخگویی محکم علمی به شبهات تاکید کرد و گفت: رسانه به شبهات دامن نزنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی، در همایش مبلغین حوزه علمیه اصفهان که صبح امروز در دارالحکمه اصفهان برگزار شد به تبیین شبهه شناسی عاشورا در شبکه های وهابیت پرداخت.

وی، صحنه نبرد امروز را نبرد رسانه خواند و بیان داشت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که پیروزی و شکست در میدان نبرد معین نمی شود، پیروزی و شکست با داشتن ادوات پیشرفته جنگ میسر نمی شود، امروز پیروزی و شکست در استودیوهای رسانه های جهانی مشخص می شود، امروز آنانی پیروز می شوند که در زمینه فرهنگی موفق باشند.

استاد حوزه  به جنگ سوریه و یمن و فعالیت وهابیون در این جبهه اشاره کرد وگفت: عربستان سعودی در زمینه تبلیغ وهابیت موفق عمل کرده است، سالهاست که شبکه های ماهواره ای آنها راه اندازی شده، وقتی خبری از رسانه ها می شنویم که از80 کشور، بیش از 130 هزار نیرو در سوریه می جنگند، نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم! اینها چه کرده اند و چه جاذبه وهابیت دارد که این تعداد نیرو جذب می کند؟ آیا ما همچین جاذبه ای نداشتیم؟! ما به سختی توانیسم تنها چند هزار نیرو از افغانستان و عربستان گرد هم آوریم، آیا مذهب ما جذبه ندارد یا اسلامی که ما تبلیغ می کنیم بدون جاذبه ارائه می دهیم ؟

مدیر شبکه جهانی ولایت ادامه داد: مشکل از ماست که ما نمی توانیم از این ابزارهای پیشرفته روز خوب استفاده کنیم، اما آنها استفاده می کنند. بیش از 1800 فرکانس در حال دریافت است. 350 تا 400 از آنها متعلق به وهابیت است که شبانه روز علیه شیعه، فیلم و کلیپ پخش می کنند و شیعه و سنی را علیه هم تحریک می کنند، ما 65 رسانه داریم و اما معکوس عمل می کنیم.

وی در ادامه گفت: در سریال هایی که در شبکه های تلویزیونی ایران پخش می شود به سادگی برای وهابیت تبلیغ می شود و شبهات وهابیت در فیلم های ما پخش می شود وهابیت خوشحال هستند که این شبهات از شبکه های ایران پخش می شود.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) به ترویج شبهه بین جوانان و دانشجویان اشاره کرد و تصریح کرد: اولین شبهه امروز برای دانشجویان این است که شیعیان و دوستداران امام حسین(ع) او را کشتند، و ما چه جوابی داریم؟! ما باید خود را برای پاسخ به شبهات آماده کنیم، فقط نقل شبهه هنر نیست! چرا ما به یاد مردگان گریه می کنیم اگر به بهشت نمی رود ؟

وی ادامه داد: وهابیون شبهات را با ابزارهای جدید و شیوه های جدید و با جذابیت ارائه می کنند، ما باید راه های درست پاسخ را باید بدانیم، آنان عزاداری و سینه زنی را شرک می دانند، ما باید از تمام امکانات روز استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در خصوص شیوه های پاسخ به شبهات گفت: وهابیون، ابن تیمیه را بالاتر از خدا می دانند و حتی به اتکا او برخی آیه های قرآن را به سندیت او رد می کنند، ابن تیمیه در کتاب الجواب الصحیح  می گوید شیطان به شکل من مردم را فریب می دهد، پس چگونه می شود به کلام او اتکا کرد، شاید شیطان بر فکر او هم مسلط بوده است! یکی از روش های مناظره این است که آن کسی را که آنها برای خود بت کرده اند را از قداست در بیاوریم، این بهترین راه مناظره است، امروز تمام وهابیونی که در سوریه و یمن می جنگند، پیروان محمد بن عبدالوهاب هستند که به سادگی می توان قداست او را رد کرد.

وی افزود: یکی از شبهات آنها این است که قاتلین امام حسین(ع) شیعه ها بودند و امروز که سینه می زنند می خواهند کفاره گناهان پدرانشان را جبران کنند و انتقام قتل امام حسین(ع) را پس می دهند، آه حسین(ع) این ها را گرفته است. در شبکه های مختلف کلیپ هایی در این زمینه پخش کرده اند.

مدیر شبکه جهانی ولایت، به احترامی که وهابیون برای صحابه قائل اند اشاره کرد و گفت: اینها برای صحابه ارزش زیادی قائل اند و دکانی در مقابل اهل بیت (ع) ساخته اند  و می گویند صحابه عادل ومعصوم هستند، صحابه فوق عصمت را دار هستند، ما می گوییم ائمه(ع) ما معصوم هستند و که این توفیق الهی است که به دلیل نیت پاکشان به آن داده شده است، اما آنها می گویند صحابه و مقام آنها از پیامبر هم بالاتر است و اگر گناه کنند آنها بخشید شده از پیش هستند و در قیامت حساب نمی دهند،  در حالی که در قرآن آمده پیغمبر اگر یک جمله نادرست بفرستی ما تو را در قیامت عذاب می کنیم! تعدادی از صحابه در شهادت امام حسین(ع) شرکت کرده بودند.

وی به اهمیت تکنولوژی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: امروز طلبه ای که با ابزار روز آشنا نباشد، موفق نیست. امروز عصر صنعت و تکنیک است و باید در این مسئله کوشا باشیم،  کسی که می خواهد در فضای مجازی فعال باشد باید با مسائل و امکانات روز آشنا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: باید جواب ها در مقابل شبهات محکم باشد تا طرف میخکوب شود، اما حسن عسکری(ع) می فرماید حرام است بر شیعیان ما که مناظره بلد نباشند. امروز باید روش شبهه شناسی را یاد بگیریم و فن پاسخگویی به شبهه را یاد بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha