جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسینی قزوینی

حوزه/ گسترش روزافزون شیعیان در کشورهای آفریقایی پایه های وهابیت تکفیری در آفریقا را به لرزه درآورده و خشم استکبار و حکام آل سعود را برافروخته و این مسئله از مهمترین دلایل کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی، ظهر امروز در هفتمین همایش سراسری سیره علوی، در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: باید با ترویج و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) جایی برای نشر عقاید جریان های تکفیری و دشمنان دین خدا و اهل بیت(ع) خصوصا وهابیت نگذاریم.

وی با اشاره به این که امروز برخی جوانان به خاطر پر کردن خلاء فکری مذهبی خود جذب وهابیت تکفیری شده اند، تصریح کرد: باید با نشر و گسترش فرهنگ شیعی و پاسخ به شبهات مردم خصوصا جوانان، اسلام و مکتب تشیع را از خطر جریان های تکفیریو احرافی نجات دهیم.

*قرن ۲۱ عصر گسترش فرهنگ شیعه در جهان

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به تجربیات سفرهای متعدد خود به کشورهای جهان، خاطرنشان کرد: در مدت ۴۰ روز اقامت در آمریکا و سخنرانی در مراکز متعدد پیرامون فرهنگ شیعه، همه افراد آن مناطق نیز به این نظر رسیدند که قرن ۲۱ عصر گسترش فرهنگ شیعه در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به این که امروز جوانان مسیحی سایر کشورها از عقاید متناقض روحانیون کلیساهای خود به ستوه آمده اند اظهار داشت: امروز زمان آن رسیده که این جوانان منتظر و تشنه را دریابیم و فرهنگ اهل بیت(ع) و شیعی را به سایر نقاط جهان معرفی کنیم.

*فعالیت 240 مرکز علوم اسلامی شیعه در آلمان

وی با اشاره به این که هم اکنون بیش از ۲۴۰ مرکز علوم اسلامی شیعه در کشور آلمان وجود دارد، بیان داشت:گسترش مراکز اسلامی و شیعی نشان از استقبال مردم از فرهنگ اهل بیت(ع) در جای جای جهان دارد.

*خشم استکبار و آل سعود از شیعیان نیجریه

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) در ادامه با بیان اینکه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه از دوستان نزدیک بنده است، افزود: گسترش روزافزون شیعیان در جهان اسلام و کشورهای آفریقایی خشم استکبار و حکام آل سعود را برافروخته و این مسئله از مهمترین دلایل کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه است.

وی با اشاره به این که نیجریه با ۱۹۰ میلیون نفر جمعیت از ثروتمندترین کشورهای قاره آفریقا است، گفت: در اربعین امسال، حدو 8 میلیون نفر، پس ۱۸۰ کیلومتر پیاده روی، با حضور در حسینیه بقیة الله(عج) شهر زاریا نیجریه نشان دادند که روز به روز بر عظمت و اقتدار مکتب تشیع افزوده می شود.

*مجاهدت شیخ زکزاکی

عصو هيئت امنای بنیاد بین اللملی غدیر با اشاره به این که دشمنان از راهپیمایی میلیونی اربعین و روز قدس مردم این نیجریه خشمگین شده اند، افزود: شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، در روز قدس با تقدیم جان سه فرزندش در راه خدا و اهل بیت(ع)، لحظه ای از پا ننشسته و هر روز بر شمار شیعیان این کشور می افزاید.

* آمار شیعیان آفریقا از 100 میلیون می گذرد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به این که خون شهدای این راه و جمعیت عظیم شیعیان نیجریه پایه های وهابیت تکفیری در آفریقا را به لرزه درآورده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود شمار شیعیان کشورهای آفریقایی در سال های آینده از مرز ۱۰۰ میلیون نفر بگذرد.

*پخش برنامه های شبکه ولایت در 5 قاره

وی با اشاره به این که برنامه های شبکه جهانی ولایت در ۵ قاره جهان پخش می شود، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده با مبلغان و طلاب نیجریه ای، هر شب به مدت دو ساعت برای نشر معارف اهل بیت(ع)، برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه جهانی ولایت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عمل کردن به سیره علوی در جوامع امروزی، خاطر نشان کرد: مسئولان پژوهشگران باید هر چند وقت یک بار عهدنامه امام علی(ع) به مالک اشتر را بازخوانی کنند.

وی، همدلی و هم زبانی از دیدگاه علی(ع) را فقط قاطع رفتار کردن مسئولان ندانست و گفت: حضرت علی(ع) با زیر دستان، یتیمان، ضعیفان و تنگدستان، گشاده رو، نرم خو و متواضع بود و اندکی تکبر و غرور در رفتار ایشان نمود پیدا نمی کرد.

*مسئولان از امام علی(ع) الگو بگیرند

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به این که نصایح امام علی(ع) باید با طلا حک و بر سر در تمام ادارات و نهادها نصب شود، خاطر نشان کرد: مدیران باید در زندگی شخصی و سیاسی و حکومتی خود از آن حضرت الگو بگیرند و در حل مشکلات مردمی با تأسی از مولای متقیان علی(ع) در ملاقات های خود با مردم رفتار و برخورد نمایند.

انتهای پیام

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha