شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
داعش

حوزه/ آمریکایی ها در طرح جدید خود با سران داعش و با همراهی مسعود بارزانی نشستی برگزار کرده و تصویب کردند که داعش را با نام دیگر وارد مناطق عراق کنند؛ لذا ما از سیاستمداران و مرجعیت عراق خواهانیم که در برابر این توطئه ها ایستاده و با این تقسیم مقابله نمایند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» شیخ اکرم الکعبی صبح امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه ضمن تسلیت حوادث نیجریه و عربستان که منجر به زخمی شدن شیخ زکزاکی و شهادت شیخ نمر شده است، اظهار داشت: شکست های عربستان در سوریه، عراق و یمن سبب توطئه آل سعود در نیجریه شده است که بر اساس آن شیعیان بسیاری به شهادت رسیده و شیخ زکزاکی زخمی و دستگیر شده است.

*عربستان به دنبال توطئه در منطقه است

وی با بیان این مطلب که شهادت شیخ نمر، روحانی برجسته عربستانی نیز بر همین اساس بوده است، ابراز داشت: دولت جدید آل سعود تاکنون جرائم و قتل های بسیاری داشته و حتی در سرزمین هایی که تحت سیطره آنان نبوده، شیعه و اهل سنت بسیاری را کشته و در حال انجام توطئه های بسیاری است.

*فعالیت های حزب النجباء عراق در سوریه

دبیر حزب النجباء عراق با اشاره به فعالیت های این حزب در سوریه، خاطرنشان ساخت: از سه و نیم سال پیش حرکت جنبش نجباء در شهر حلب که غالب آن برادران اهل سنت هستند آغاز شده و خوشبختانه محاصره این شهر شکسته شده است.

*مقاومت اسلامی تفاوتی میان مظلومان شیعه، اهل سنت و دیگر ادیان قائل نیست

شیخ اکرم الکعبی تصریح کرد: مقاومت اسلامی تفاوتی میان شیعه و اهل سنت قائل نشده و به دفاع از مظلوم حتی از سایر ادیان می پردازد.

وی بیان داشت: ما در حلب از طریق هلی کوپتر وارد شده و مقاومت خوبی از سوی مقاومین اسلامی صورت پذیرفته که موجب آزادی این شهر شده است.

دبیر حزب النجباء عراق اظهار داشت: پس از آزادسازی حلب، به دنبال شکستن محاصره شهرهای اطراف به نام های نبل و الزهرا نیز بودیم که پیشروی های خوبی داشتیم؛ اما به دلیل سلاح های پیشرفته داعش، از طریق هوا نیز نتوانستیم ورود کنیم.

شیخ اکرم الکعبی ابراز داشت: البته به مناطق دیگر نفوذهایی داشته و خوشبختانه برخی از پیشروی های ما با پیشرفت 80 درصدی مواجه شده است.

*اوضاع انسانی در برخی از شهرهای سوریه وخیم است

وی خاطرنشان ساخت: داعش در آن منطقه با پشتوانه آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و ... در حال انجام جنگ نیابتی است و متأسفانه اوضاع انسانی در برخی از شهرهای تحت تصرف این گروه تروریستی بسیار وخیم است.

*تقسیم عراق؛ طرحی جدید از آمریکا

دبیر حزب النجباء عراق با بیان این مطلب که داعش به نیابت از آمریکا و ... به دنبال مقابله با محور مقاومت اسلامی است، تصریح کرد: امروز آمریکا در حال اجرای توطئه تقسیم عراق در این کشور است و متأسفانه برخی از سیاستمداران ما نیز فریب خورده و گمان کردند آمریکا به نفع آنان برنامه دارد.

شیخ اکرم الکعبی با بیان این مطلب که آمریکا به دنبال تقسیم عراق است، اظهار داشت: روز گذشته این طرح رسانه ای شده و متأسفانه برخی از سیاسیون عراق نیز همراه با آنان هستند.

وی ابراز داشت: آمریکا با ابراز نگرانی از پیروزی های متعدد نیروهای مقاومت عراق، داعش را تقویت و چندین مرتبه به این نیروها و بسیج مردمی حمله و مواضع آنان را بمباران کردند.

*با نقشه آمریکا، داعش با نام دیگر به مناطق عراق حمله خواهد کرد

دبیر حزب النجباء عراق در پایان خاطرنشان ساخت: آمریکایی ها در طرح جدید خود با سران داعش و با همراهی مسعود بارزانی نشستی برگزار کرده و تصویب کردند که داعش را با نام دیگر وارد مناطق عراق کنند؛ لذا ما از سیاستمداران و مرجعیت عراق خواهانیم که در برابر این توطئه ها ایستاده و با این تقسیم مقابله نمایند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha