چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 369237
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
حجت الاسلام عباس ابراهیمی

حوزه/ همایش تجلیل از خادمان ستاد اقامه نماز مسجد جمکران در شام ولادت امام حسن عسکری(ع) با حضور خادمان، مسئولان و همچنین خانواده شهید مدافع حرم سجاد طاهر نیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در حاشیه این مراسم به خبرنگار «حوزه» گفت: این همایش با هدف تجلیل و قدردانی از خادمان نمونه ستاد اقامه نماز مسجد و بررسی ارتقای کیفیت فعالیت های خادمان این عرصه خدمت برگزار شده است.

حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به جایگاه این مکان شریف، اظهارداشت: مسجد مقدس جمکران که به دستور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بنا شده است، همواره میزبان خیل عظیم زائران و علاقمندانی است که با هدف اقامه نماز و کسب معارف اهل بیت (علیهم السلام) به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

وی با اشاره به این که مسجد در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، افزود: مسجد مقدس جمکران به عنوان کانون عبودیت و بندگی پروردگار متعال است و عنایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز از همین روست، به طوری که آن حضرت  به خواندن نماز درا ین مکان شریف توصیه کرده است.  اين توصيف‏ها  نشان از جایگاه رفیع این مکان مقدس دارد تا آنجا که مسجد مقدّس جمكران نزد علماى بزرگ شيعه و مؤلّفين گرانقدر و مبلّغين بلند آوازه و بندگان وارسته پروردگار موقعيت ممتازى داشته و همواره ملجأ و پناه آنان به‏هنگام احساس نياز به دستگيرى در رسيدن به كمالات و حل مشكلات به شمار رفته است.

وی بیان داشت: زائران مسجد مقدس جمکران، به سفارش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دو نماز به جای می‌آورند و اهمیت این دو نماز به اندازه‌ای است که آن حضرت می‌فرماید: «هر کس این دو نماز را بخواند، گویی در خانه کعبه نماز خوانده است»، به همین دلیل مهم‌ترین و محوری‌ترین فعالیت مسجد مقدس جمکران، بحث نماز است.

 معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با توجه به محوری بودن نماز در فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران، نسبت به ساماندهی این فریضه الهی اهتمام جدی صورت گرفته است و خدماتی در حوزه نماز در این مکان شریف ارائه می‌شود.

 حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به خدمات خادمان نماز به زائران و نمازگزاران، گفت: در سال‌های اخیر، اقدامات شایسته‌ای در برگزاری نماز جماعت، کیفیت بخشی به مکبرین، اعلام وقت نماز، تصحیح قرائت نماز، بیان احکام نماز و همچنین پاسخگویی به سوالات حوزه نماز صورت گرفته است.

 وی افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های عبادی فرهنگی مسجد مقدس جمکران، برپایی نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر و شب است؛ همچنین در مراسم و مناسبت‌های ویژه، نمازهای جماعت مسجد مقدس جمکران با حضور مراجع تقلید برگزار می‌شود.

خاطرنشان می شود: در این همایش از 10 نفر از خادمان نماز مسجد مقدس جمکران از جمله 5 خادم نماز خانم و 5 خادم نماز آقا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha