شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه گفت: توجه و اجرای مدل ها و تئوری های تربیتی علمای سلف موجب ارائه خروجی های مطلوب برای حوزه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی اساتید اخلاق حوزه های علمیه سراسر کشور که در جامعه مدرسین برگزار شد، با بیان اینکه علما بر لزوم مراقبت از طلاب تاکید زیادی داشته اند، اظهار داشت: علمای اخلاق در گذشته بر ورودی های سیستم حوزه نظارت و دقت داشتند.

وی افزود: امروز مدیران مدارس نسبت به نظارت و تربیت اخلاقی طلاب وظیفه خطیری دارند.

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه با بیان اینکه فرمایشات و مطالبات شورای عالی، مراجع عظام تقلید و اساتید اخلاق نسبت به رفتار و کردار طلاب مورد توجه است، ابراز داشت: دقت بر جذب طلاب و حرکت در مسیر سنت های اصیل حوزه از مهمترین برنامه های این معاونت است.

حجت الاسلام و حسینی با اشاره به گلایه برخی از اساتید اخلاق مبنی بر اینکه بعضی از مدارس علمیه آمادگی برگزاری جلسات اخلاق را ندارد، گفت: سکان امر تربیت طلاب در دست مدیران، معاونان و اساتید مدارس است و باید همکاری مطلوب با اساتید اخلاق صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد تربیتی اخلاقی مدیران، معاونین و اساتید مدارس، ابراز داشت: این طرح برای مدیران مدارس یازده استان همراه با کارگاه های مهارت افزا برگزار شد.

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه افزود: طرح جهاد تربیتی اخلاقی در فازهای بعدی برای معاونان تهذیب و اساتید مدارس برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام  حسینی همچنین به توجه دفتر امور تربیت اخلاقی به نظرات و پیشنهادات اساتید اخلاق اشاره داشت و گفت: تاکنون دوکمیسیون «آسیب شناسی و نیازسنجی» و «محتوا و مسائل علمی» فعال شده است و در آینده کمیسیون های دیگری نیز تشکیل خواهد شد و مصوبات جلسات به شورای عالی ارائه خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه و اجرای مدل ها و تئوری های تربیتی علمای سلف موجب ارائه خروجی های مطلوب برای حوزه خواهد شد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha