دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ انتخابات برخاسته از وحدت با حضور مقتدرانه و یکپارچه مردم، دولت و همراه با امنیت، بیش از پیش موجب عزت، صلابت و شکوه ایران در همه عرصه ها می شود و نظام را از هر خطری حفظ می کند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار رحمانی فضلی، وزیر کشور و هیئت همراه که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد گفتند:  نماز ستون خیمه دین است و چون دین حکیمانه سخن گفته، باید صدر و ذیل دین و مکتب حکیمانه هماهنگ باشد و همین طور مردم  به تعبیر نورانی حضرت علی(ع) ستون سیاست است.

این مرجع تقلید افزودند: اگر کسی بخواهد مردم را فریب دهد و آنها را بازی دهد و به میل خود سخن بگوید در حقیقت ستون تقلبی بنا کرده است و ستون تقلبی هم روی سرآن بنا کننده خراب می شود و بر روی او می افتد؛ بنابراین مردم را نمی شود فریب داد.

ایشان بیان داشتند: ممکن است کسی زد و بند سیاسی کند و بتواند مدتی ادامه مسیر دهد و اهداف خود را به اجرا در بیاورد، ولی توده مردم ستون محکمی هستند؛  اگر کسی  هدف او این  باشدکه  با این ستون محکم بازی کند در واقع این ستون را سر خود خراب کرده است.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشتند: اگر مواظب این ستون بودیم می توان امید به بقاء هم داشته باشیم.

معظم له عنوان کردند: در امور عبادی، دین ستون بسیار محکمی است و درامور سیاسی هم مردم ستون محکمی اند و دلیل این سخن جنگ 8 ساله دفاع مقدس است که خود یک جنگ جهانی تمام عیار بود، چون از میان آن همه کشور، تنها سه کشور سوریه، لیبی و الجزایر و آن هم به خاطر منافع خود  ایران را حمایت می کردند و در واقع کاری هم از آنها ساخته نبود.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: همین مردم بودند که این جنگ 8 ساله به تمام معنا جهانی را با موفقیت پشت سر گذاشتند؛  اگر مردم حافظ دین خود باشند و با تمام وجود دین را بپذیرند هیچ گزندی به این ستون نمی رسد.

این مرجع تقلید بیان داشتند: پرچم سه رنگ تنها یک پرچم است و حتی عرضه نگهداری خود را ندارد، اما وقتی این پرچم بو و هویت دین می گیرد و نام یا زهرا (س)و یا علی(ع) روی آن نوشته می شود ارزشمند می شود و  از خود و پرچم محافظت می کند.

این مفسر قرآن کریم ادامه دادند: در کودتای ننگین 28 مرداد و حتی در جنگ جهانی این پرچم سه رنگ بود و شعار اصلی مردم هم مرگ بر شاه بود، اما کمی بعد زمانی که کودتا شروع شد و مصدق سقوط کرد، همان مردمی که شعار اصلی آنها مرگ برشاه بود گفتند جاوید شاه.

ایشان افزودند: اما همین مردم در 17 شهریور ماه شعار اصلی آنها مرگ بر شاه بود و این نشان این  حقیقت است، دین ستون عبادی و مردم  ستون سیاسی جامعه اند؛ اگر این دو با هم هماهنگ باشند قدرت شکل می گیرد ولی بعد از شکل گیری قدرت مهمتر این است که چگونه باید این قدرت را اداره کرد تا الهی شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند:اگر کسی که قدرت در دست او قرار دارد با آن ستون سیاست و عبادت هماهنگ بود این نوع قدرت باقی می ماند و از بین نمی رود.

جریان برجام توفیقی بود

ایشان در ادامه به موضوع برجام اشاره کرده وگفتند: جریان برجام توفیقی بود و این توفیق هم حاشیه امت است و همه دنیا این قدرت را دیدند و گرنه حسابی برای کشور قائل نبودند و در گذشته هم همین غرب امیرانه دستور می داد.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: این قدرت تکیه بر دین و مردم باعث شده قدرت های دیگر در یک طرف میز با ایران بشینند و با ایران در موضوعات مختلف مذاکره کند.

بدترین سرطان

این مفسر قرآن کریم با تأکید براین که اگر این قدرت را از آن  خود دانستیم نه الهی،  دچار غده ای در درون شده ایم ابراز داشتند:  آن غده سرطانی در درون، انسان را  دچار غرور و کبر می کند، این نوع از سرطان بدتر از هر سرطانی است.

از قدرت خدا و مردم غافل نشویم

این مرجع تقلید اظهار داشتند: غرور و خود خواهی موجب آبرو ریزی است و این امر بیانگر این حقیقت است که لحظه ای نباید قدرت خودمان را جدای از ستون دین و مردم بدانیم و از این  دو ستون غافل باشیم و اگر بگویم این قدرت را خودمان ایجاد کردیم و خدا و مردم به ما کمک نکردند گرفتارغرورخواهیم شد.

ایشان بیان داشتند: باید مواظب رفتار و سخنان خود باشیم و با سخنان  خود رنجش خاطر دیگران را فراهم نکنیم؛ اینکه بگویم این قدرت الهی ومردمی است این از باب تواضع نیست، بلکه سخن حق است.

معظم له افزودند: اگر در همه  حوادث حمایت جانی و مالی مردم و هدایت الهی و قدرت مردمی نبود معلوم نبود چه مشکلی پیش می آمد و جبهه استکبار چون دیدند نمی شود، با ایران کنار آمدند و  تصمیم به پذیرش قدرت و مذاکره با ایران شدند.

این مرجع تقلید به مسئله انتخابات هم اشاره کرده و تاکید کردند: انتخابات برخاسته از وحدت با حضور مقتدرانه و یکپارچه مردم، دولت و همراه با  امنیت بیش از پیش موجب عزت، صلابت و شکوه ایران در همه عرصه ها می شود و نظام را از هر خطری حفظ می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha