جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ اگر پیروان ادیان توحیدی هماهنگ پیامبران خود فکر و حرکت نمایند، می بینند که هیچ اختلافی بین سلسله انبیاء الهی نبوده و نیست و همین طور نباید هیچ اختلافی هم بین ادیان و پیروان ابراهیمی و انبیاء باشد و هر کس ملت خود را محترم بشمارد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»،  حضرت آیت الله جوادی آملی عصر  امروز در دیدار با آندره آتا، رئیس سازمان زیارت واتیکان وهیئت همراه که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد بابیان این که  کسی که به مصر و ایران و مکان های دیگر  برای دیدن اهرام  و هنر می رود باید بداند آنها در حقیقت سنگ وگل، کاشی و آهن پاره ای بیش نیستند، گفتند: کار سازمان زیارت واتیکان دیدن این نوع مسائل نیست.

این مرجع تقلید بیان داشتند: واتیکان برای این زیارت می کند که با ارواح ملائکه و اولیاء خدا رابطه متافیزیکی برقرار کند.

 ایشان با اشاره به اینکه زیارت تنها حضور زائر در پشگاه مزور نیست، ادامه دادند: زیارت این نیست که زائر، زائر مزور باشد بلکه در حقیقت زیارت به معنای این است که مزور میهمان زائر باشد و همچنین زائر میهمان مزور قرار بگیرد.

این مفسر قرآن کریم خاطر نشان ساختند: اگر کسی به زیارت مسیح می رود و معارف مسیح را در جان خود نیافت، او زائر مسیح نیست؛ همچنین اگر کسی به قلمرو اسلام آمد و به مدینه رفت و معارف اسلام و پیامبر(ص) را در جان خود جلو گر ندید او زائر پیامبر(ص) نخواهد بود.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: زیارت دینی خواه مسیحیت و اسلامیت و کلیمیت باشد، غیر از زیارت و دیدار سنگ و گل و مسجد امام و شیخ لطف الله در اصفهان است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: اگر به زیارت مسیح یا رسول خدا(ص) یا کلیم الله رفتیم و صدای هماهنگ وحدت را شنیدیم، بفهیم که پیامبر را زیارت کردیم چون سخن انبیاء این است که «مصدقا لما بین یدی» یعنی دیگری راست گفته است.

ایشان ادامه دادند: هر پیامبری(ص)  آمد در حقیقت دو پیام داشته است، اول اینکه راست گفته  است و دوم اینکه هر چه گفته، صحیح است و رسول خدا به مقضای زمان و عصر سخن تازه آورده است.

این مفسر قرآن کریم خاطر نشان ساختند: اگر پیروان ادیان توحیدی درست پیروی کنند و هماهنگ پیامبران خود فکر و حرکت کنند، می بینند که هیچ اختلافی بین سلسله انبیاء الهی نبوده و نیست و همین طور نباید هیچ اختلافی هم بین ادیان و پیروان ابراهیمی و انبیاء باشد و هر کس ملت خود را محترم بشمارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: حتی در مشترکات هم هیچ گونه اختلافی وجود ندارد آن مشترکات عبارت از نظام هستی است که خدا آن را نظام مند آفرید و انسان مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد و مرگ از پوسته به در آمدن است نه پوسیدن.

 این مرجع تقلید با بیان این که پیام این مطلب را از مسیح بشنویم، ادامه دادند: سخن مسیح و یحیی نبی(ع) این است که روزی به دنیا آمدیم سالم هستیم و روزی که می میریم هم سالم هستیم و روزی که در قیامت بر می خیزیم سالم هستیم.

 ایشان ابراز داشتند: تعبیر قرآن این است «سلام علی یوم ولدت» ما خیال می کنیم هر کسی می میرد در روز مرگ مریض است؛ ولی مسیح فرمود «روز مرگ من سالم هستم و هر انسانی سالکی در حین مرگ سالم است و مرگ در مصاف با انسان در زیر دست و پای او له  می شود».

این مفسر قرآن کریم خاطر نشان ساختند: مرگ در حقیقت پلی است که از روی آن عبور می کنیم، بنابراین باید یک دیگر را تحمل کنیم و آنچه استکبار و اسرائیل به نام تکفیر و داعش و جنگ نیابتی و سلفی به راه انداختند همه دسیسه و فتنه و نیرنگ است.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: همه موظفیم آزمونی از خود بگیریم؛گردشگری که برای دیدن میراث فرهنگی به کشورهای مختلف سفر می کند می کوشد معادل آن را در محیط پیرامونی خود فراهم کند، ما هم به زیارت بزرگان دین می رویم باید سعی کنیم خود را بیازمائیم که در حوزه حال ما راهنمایی آنها زنده شده یا نشده، به همان اندازه رهمنودهای آن بزرگوارن در جان ما زنده می شود و به همان اندازه زیارت قبول می شود.

 این مرجع تقلید اظهار داشتند: این مسئله باعث می شود نه خود بیراه برویم و نه راه دیگران را ببندیم و این همان پیوند ادیان الهی با یک دیگر است.

خاطرنشان می شود: زمانی که آندره آتا، هدیه ای به معظم له دادند، حضرت آیت الله جوادی آملی خطاب به رئیس سازمان زیارت واتیکان گفتند: ای کاش ما در کربلا بودیم و مهر کربلا منقش به نام حضرت ابی عبدالله(ع) را به شما می دادیم که بر روی آن مهر سجده کنید و درس ایثار، مقاومت، شهامت و شجاعت در راه عقل را بیاموزید تا بتوانید در مقابل جبهه استکبار مبارزه کنید. 

انتهای پیام:  40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha