جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام محمد تقی عبدوس عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبدوس گفت: مردم شریف ایران باید با الگوگیری از امام راحل، خالصانه به کاندیدایی رأی دهند که اهل معامله با خدا باشد و اهل ریا و زراندوزی نباشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی عبدوس، در ادامه ويژه برنامه فاطميه، در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع)مشهد، خلوص نیت را یکی از آموزه‌های فاطمیه برشمرد و گفت: بحث خلوص نیت، در فرهنگ دینی تشیع از جایگاه والایی برخوردار است و در آیات و روایات متعددی به آن اشاره شده است.

این استاد حوزه افزود: اعمال و رفتار انسان مانند بدنه ماشینی است که موتور آن نیت او محسوب می شود، هر چقدر کار ما ظاهری زیبا و خدایی داشته باشد، اما نیت عمل، ظلمانی و برای ریا باشد، آن فعالیت برای ما برکت و ارزشی را به ارمغان نمی آورد.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در رکوع نماز مستحبی به فقیر انگشتری را کمک کرد و چون خلوص نیت داشت در مقابل نیز خدای متعال در شان این کردار ایشان آیه قرآن نازل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات، اظهار کرد: کاندیداهایی که بر اساس خلوص نیت، ثبت نام کرده اند، اگر بر نیت خالصانه خود پایدار باشند، همین ثبت نام آن‌ها نیز عبادت عظیم است، اگر چه رای هم نیاورند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) از ابتدا نیتشان خالص بود و خالصانه قلم به دست گرفت و با همین خلوص نیت سخنرانی ها کرد و انقلاب را پدید آورد، ابراز داشت: مردم شریف ایران باید با الگوگیری از امام راحل، خالصانه به کسی رای دهند که اهل معامله با خدا باشد و اهل ریا و زراندوزی نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس تصریح کرد: اگر انسان نیت خالصانه داشته باشد، فرمانداری، استانداری و نمایندگی مجلس نیز بالاترین عبادت به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha