جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه اسلام دنیا و آخرت را باهم می خواهد، گفتند: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً/ پروردگارا! به ما در دنیا نیکى و در آخرت هم نیکى عطا کن».

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از حضرت امیر(علیه السلام)، اظهار داشتند: این امام همام فرمودند: «أَفضَلُ النّاسِ عَقلاً أَحسَنُهُم تَقديرا لِمَعاشِهِ وَ أَشَدُّهُمُ اهتِماما بِإِصلاحِ مَعادِهِ/ عاقل ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر همّت نمايد».

ایشان با بیان این مطلب که باید به دنیا و آخرت باهم توجه داشت، ابراز داشتند: تعادل بر هر دو موضوع، بسیار مهم است؛ چراکه برخی فقط به آخرت توجه دارند و برخی همچون یهودیان بر دنیا اهمیت می دهند؛ اما اسلام بر هر دو تأکید دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه توجه به معاد و آخرت بسیار مهم است، یادآور شدند: معاد در کتاب های یهودیان بسیار کم رنگ است و بیشتر بر دنیا تأکید شده است که مورد قبول نمی باشد.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه اسلام دنیا و آخرت را باهم می خواهد، خاطرنشان ساختند: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً/ پروردگارا! به ما در دنیا نیکى و در آخرت هم نیکى عطا کن».

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به احوالات مرحوم علامه طباطبایی(ره)، تصریح کردند: از سفارشات ایشان به اطرافیان این بود که اگر می خواهید به سعادت برسید، پیش از خواب در اعمال روزانه خود تفکر کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha