دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا

حوزه/ معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث گفت: این موسسه دارای پژوهشگاه، دانشگاه و معاونت فرهنگی است و تا کنون بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب با بیش از ۷۰۰ جلد، منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین محمد تقی  سبحانی نیا ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به فعالیت های دارالحدیث گفت: از جمله فعالیت های موسسه دارالحدیث در کنار تمام فعالیت های علمی و تخصصی که انجام می شود می توان به فعالیت های علمی در عرصه قرآن و حدیث اشاره کرد.

وی افزود: ترویج معارف اهل بیت(ع) یکی از موضوعات مورد تاکید در موسسه دارالحدیث است و همواره سعی می شود بیشترین فعالیت ها، در زمینه نشر فرهنگ متعالی اهل بیت(ع) انجام شود. در واقع پشتوانه فعالیت های عمومی این موسسه، توجه به فعالیت های تخصصی است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع به این وسیله آثار مکتوب و غیر مکتوب برای عموم مخاطبان تولید می شود؛ موسسه دارالحدیث اهتمام ویژه ای در زمینه نشر و ترویج احادیث اهل بیت(ع) در جامعه دارد، زیرا این عرصه نیازمند تلاش وافری است تا بتواند فرهنگ دینی را از درون احادیث اهل بیت(ع) به جامعه منتقل کند.

معاون موسسه دارالحدیث با ذکر این مطلب که در حال حاضر بیش از 50 اثر توسط موسسه دارالحدیث برای کودکان و نوجوانان تولید گردیده، گفت: در زمینه تولید آثار رسانه ای نیز سعی شده که فعالیت های فاخری انجام شود و در همین زمینه رسانه چند منظوره ثارالله به پشتوانه دانشنامه امام حسین(ع) تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت هایی که می توان در این زمینه انجام داد، استفاده از احادیث کوتاه که حاوی پیام سبک زندگی برای جامعه است برای رسانه هاست که از این طریق می توانیم هر روز این مباحث را در منظر دید مردم قرار دهیم. 

معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث بیان کرد: این موسسه دارای پژوهشگاه و دانشگاه و  معاونت فرهنگی است که در این زمینه بیش از 400 عنوان کتاب که بیش از 700 جلد است منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha